نیسان روگ ۲۰۲۶
نیسان روگ ۲۰۲۶

نسخه پلاگین هیبرید نیسان روگ ۲۰۲۶، که به تازگی معرفی شده، در واقع همان میتسوبیشی اوتلندر PHEV است که فقط جلوپنجره‌اش کمی تغییر کرده و نشان نیسان روی آن نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نیسان اخیراً از مدل ۲۰۲۶ روگ پلاگین هیبرید (Nissan Rogue Plug-In Hybrid) رونمایی کرده است. نکته جالب درباره این خودرو این است که نیسان روگ ۲۰۲۶ در واقع همان میتسوبیشی اوتلندر PHEV است.

دلیل این‌که نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید اصلاً «جدید» به نظر نمی‌رسد کاملاً منطقی است؛ چون واقعاً جدید نیست. این خودرو دقیقاً میتسوبیشی اوتلندر PHEV است که از سال ۲۰۲۱ در بازار حضور دارد، فقط با نشان نیسان و جلوپنجره‌ای کمی متفاوت که با زبان طراحی جدید نیسان (مانند سنترا و لیف) هماهنگ شده است.

این اتفاق برای یک کراس‌اور کامپکت که پنج سال از عمر نسل سوم‌اش می‌گذرد، بسیار غیرمعمول است. معمولاً خودروسازان در اواخر چرخه عمر یک نسل، قوای محرکه پلاگین هیبرید به آن اضافه نمی‌کنند، اما نیسان دقیقاً همین کار را کرده است. در اطلاعیه مطبوعاتی نیسان حتا یک بار هم کلمه «میتسوبیشی» نیامده است، اما در جدول مشخصات فنی، کد موتور «MMC 4B12» (یعنی موتور متعلق به میتسوبیشی موتورز) همه چیز را لو می‌دهد.

نیسان روگ ۲۰۲۶
نیسان روگ ۲۰۲۶

قوای محرکه ۲۰۲۶ روگ پلاگین هیبرید دقیقاً همان چیزی است که در اوتلندر PHEV می‌بینیم. این خودرو دارای یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی و یک موتور الکتریکی در هر محور (چهار چرخ محرک) با خروجی ترکیبی ۲۴۸ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. همچنین پک باتری ۲۰ کیلووات‌ساعتی لیتیوم یون با برد الکتریکی ۳۸ مایل (۶۱ کیلومتر) با امکان شارژ کامل با شارژر خانگی سطح ۲ در ۷.۵ ساعت در آن ارائه شده است.

برد کلی نیسان روگ پلاگین هیبرید ۲۰۲۶ چیزی حدود (بنزین + برق) ۴۲۰ مایل (۶۷۵ کیلومتر) اعلام شده است که تمامی این اعداد دقیقاً با میتسوبیشی اوتلندر PHEV یکسان است.

این خودرو فقط با سیستم چهار چرخ محرک و ظرفیت هفت‌نفره عرضه می‌شود و همان هفت حالت رانندگی اوتلندر را دارد: نرمال، پاور، اکو، تارمک، گراول، اسنو و ماد. تریم‌ها هم ساده هستند: SL و پلاتینیوم.

کابین نیسان روگ ۲۰۲۶
کابین نیسان روگ ۲۰۲۶

تجهیزات استاندارد شامل صفحه نمایش ۹ اینچی، کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان چرمی و چهار پورت USB است. تریم پلاتینیوم هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی ۹ بلندگوی بوز، چرم طبیعی، سان‌شید دستی ردیف دوم و سانروف پانورامیک برقی را نیز به همراه دارد.

قیمت نیسان روگ پلاگین هیبرید ۲۰۲۶ هنوز اعلام نشده است، اما میتسوبیشی اوتلندر PHEV از ۴۲,۶۷۵ دلار (شامل هزینه حمل) شروع می‌شود، بنابراین روگ هم احتمالاً در همین محدوده خواهد بود. این خودرو اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به نمایش درمی‌آید و اوایل سال آینده به نمایندگی‌ها می‌رسد.

با این حال، عمر این مدل احتمالاً کوتاه خواهد بود. نیسان در ماه مارس تأیید کرد که نسل چهارم روگ از سال مالی ۲۰۲۶ ژاپن تولید خواهد شد. نسل بعدی اولین مدل نیسان در آمریکا با فناوری e-Power خواهد بود که در آن موتور بنزینی فقط نقش ژنراتور دارد و چرخ‌ها کاملاً توسط موتور الکتریکی حرکت می‌کنند. نسل بعدی همچنین با موتور بنزینی معمولی و نسخه پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که پلاگین هیبرید بعدی دوباره از میتسوبیشی خواهد بود یا نیسان خودش آن را توسعه خواهد داد.

نوشته نیسان روگ ۲۰۲۶ جدید؛ همان میتسوبیشی اوتلندر است اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.

source

توسط khodrocamp.ir