به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، نسل سوم در سال 2015 معرفی شد و نیسان قصد داشت برای نسل بعدی مورانو را الکتریکی کند که البته حاصل آن پروژه کراساوور تمام برقی Ariya شد و پروژه Murano به تعویق افتاد.




مدل جدید کراساوور Nissan Murano 2025 از همه مدل های چند دهه قبل این کمپانی لوکستر است. عرض خودرو بیشتر شده و رنگ شیشه های مخصوص مورانو با میزان نور تغییر میکند. کابین شبیه مدل آریا طراحی شده و دارای یک نمایشگر 12.3 اینچ بزرگ برای بخش اطلاعات و سرگرمی با سرویس های نرمافزاری داخلی گوگل است، یک نمایشگر به عنوان کلاستر راننده و یک نمایشگر سقفی هم در کابین وجود دارد.



مورانو 2025 روی پلتفرم قدیمی D نیسان ساخته شده و از همان سیستم تعلیق استفاده میکند، داشتن این پلتفرم 10 ساله باعث شده خودرو دارای لرزش و البته کنترل نامناسب باشد و ضربه ها از طریق شاسی به بدنه و کابین منتقل شوند.
این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با تراکم متغیر از نوع I-4 و معروف به VC-Turbo است که نسبت به موتور 3.5 لیتری V-6 قبلی گشتاور بیشتر و اسببخار کمتری تولید میکند. در ضمن آپشن پیشرانه هایبرید برای این خودرو وجود ندارد. یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته جایگزین CVT قبلی شده است. کارشناسان خودرو درباره گیربکس CVT قبلی نظر مثبتی ندارند و معتقدند که نتیجه ترکیب گیربکس جدید با موتور VC-Turbo بسیار بهتر است و حتی مواقع ترمزگیری در حالت رانندگی اسپرت دنده را کم کرده یا به عبارتی معکوس میدهد. بعضی دیگر از کارشناسان هم انتقادات زیادی به مدل جدید این خودرو دارند که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
. واکنش ضعیف به گاز و ترمز
. صدای زیاد
. لرزش زیاد در سرعت های پایین
. تعویض دنده زودتر گیربکس

با همه تفاسیر باید گفت که Murano 2025 هندلینگ خوبی دارد و به سیستم کمک رانندگی ProPilot شرکت نیسان مجهز است، این سیستم امتحان خود را پس داده و عملکرد قابل قبولی دارد.
این خودرو یک کراساوور با تجهیزات خوب و نسبتا پریمیوم است، قیمت تریم پایه آن کمتر از 24 هزار بوده و مدل Platinum AWD با امکانات رفاهی بالا هم کمی بالاتر از 53 هزار دلار است.
سیستم تعلیق قدیمی و پیشرانه نه چندان جالب شاید برای علاقهمندان خودرو گزینه خوبی نباشد اما برای افرادی که سخت گیری زیادی در این زمینه ندارند مناسب است.












source