هوندا CB1000F مدل 2026؛ بازگشت باشکوه یک افسانه کلاسیک با روح مدرن

هوندا CB1000F مدل 2026
هوندا CB1000F مدل ۲۰۲۶

هوندا بار دیگر با رونمایی از CB1000F مدل ۲۰۲۶ نشان داده که هنوز به سنت‌های خود در طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های کلاسیک مدرن وفادار است. این مدل جدید، در واقع تجسمی تازه از طرحی است که نخستین بار در قالب کانسپت CB-F در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اکنون پس از چهار سال توسعه، به مرحله تولید رسیده است. هوندا در این مسیر کوشیده است ترکیبی از میراث تاریخی سری CB با فناوری و مهندسی مدرن خود ارائه کند.






فلسفه‌ طراحی CB1000F بر پایه احیای سبک «رودستر کلاسیک» بنا شده که یادآور نسل‌های نخست CB750F در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی است. در عین حال، پلتفرم این موتورسیکلت از CB1000 Hornet گرفته شده است تا ضمن حفظ اصالت بصری، عملکردی کاملاً به‌روز و قابل‌اتکا داشته باشد.

این مدل ابتدا در بازار ژاپن عرضه خواهد شد و سپس به اروپا خواهد رسید. نسخه‌ استاندارد با نسخه‌ نیم‌فیرینگ CB1000F SE همراه است که امکاناتی مانند گرم‌کن دسته، کوییک‌شیفتر و زین راحت‌تر را به‌صورت فابریک دارد.

طراحی؛ پیوند کلاسیک و تکنولوژی در بدنه‌ای مدرن

هوندا CB1000F جدید، چهره‌ای دارد که در همان نگاه اول اصالت خانوادگی خود را فریاد می‌زند. چراغ جلوی گرد با فناوری LED و قاب فلزی برس‌خورده، یکی از نمادین‌ترین عناصر طراحی آن است. در نسخه‌ مشکی، یک نیم‌فیرینگ کوچک روی چراغ جلو نصب شده است که جلوه‌ای تهاجمی‌تر ایجاد می‌کند.

مخزن سوخت زاویه‌دار با خطوط هندسی برجسته، رنگ‌آمیزی‌های نقره‌ای با نوار آبی و مشکی یا مشکی با نوار قرمز دارد که حال و هوای دهه‌ ۸۰ را به بهترین شکل ممکن تداعی می‌کند. لوگوی بزرگ HONDA در میانه‌ باک همچون امضایی از دوران طلایی هوندا خودنمایی می‌کند.

زین یک‌تکه و کشیده با طراحی دوسطحی، راحتی راننده و سرنشین را تضمین می‌کند و انتهای آن با فلاپ باریک و چراغ عقب مربعی کامل شده است. خروجی اگزوز استوانه‌ای براق در کنار چهار لوله‌ فولادی جلوی موتور یادآور موتورهای Four-Cylinder CB کلاسیک است. رینگ های آلومینیومی مشکی‌رنگ و گلگیرهای فلزی صیقلی به اصالت طراحی مکانیکی بدنه افزوده‌اند.

در مجموع، CB1000F جدید همان روح قدیمی سری CB را در بدنه‌ای مدرن و دقیق بازآفرینی کرده است؛ موتورسیکلتی که ظاهرش به‌اندازه‌ صدایش نوستالژیک و پرصلابت است.

مشخصات فنی؛ قدرت مهندسی در قالبی نو

قلب تپنده‌ CB1000F یک موتور چهار سیلندر خطی ۱۰۰۰ سی‌سی است که از پیشرانه‌ CBR1000RR نسل ۲۰۱۷ توسعه یافته و با تغییرات فنی گسترده‌ای برای کاربرد روزمره بازطراحی شده است. این موتور اکنون ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت در ۹۰۰۰ دور و ۱۰۳ نیوتن‌متر گشتاور در ۸۰۰۰ دور تولید می‌کند.

هوندا برای دستیابی به این مشخصات، میل‌سوپاپ‌ها، ورودی‌های هوا و سیستم اگزوز را بازنگری کرده است تا تمرکز موتور از توان بالا در دورهای زیاد به گشتاور میان‌دور قوی‌تر و پاسخ نرم‌تر منتقل شود. گیربکس شش‌سرعته با ضرایب جدید طراحی شده است؛ دنده‌های یک و دو کوتاه‌تر برای شتاب بهتر در آغاز حرکت، و دنده‌های بالاتر بلندتر برای کاهش دور موتور در سرعت‌های بالا.

سیستم تعلیق شامل فورک ۴۱ میلی‌متری Showa SFF-BP در جلو و کمک‌فنر قابل‌تنظیم Pro-Link در عقب است که هندلینگ نرم و کنترل‌شده‌ای ارائه می‌دهد. ترمزها از برند Nissin با دیسک‌های دوبل ۳۱۰ میلی‌متری در جلو و ۲۴۰ میلی‌متری در عقب هستند و به ABS در پیچ (Cornering ABS) مجهزند.

سیستم کنترل کشش با واحد IMU شش‌محوره کار می‌کند و سه حالت رانندگی استاندارد (Rain، Standard و Sport) به همراه دو حالت قابل تنظیم User دارد. نمایشگر ۵ اینچی TFT با اتصال هوشمند به تلفن همراه، سیستم استارت بدون کلید و سیستم اسلیپر کلاچ از دیگر امکانات این مدل هستند.

قیمت جهانی و جایگاه بازار

هوندا CB1000F در بازارهایی که هم‌زمان CB1000 Hornet نیز عرضه می‌شود، قیمتی بالاتر دارد، اما این اختلاف با امکانات و کیفیت مونتاژ بالاتر توجیه می‌شود. در بازار بریتانیا، قیمت پایه CB1000F حدود ۶۵۰ دلار بالاتر از نسخه CB1000 Hornet SP است.

اگرچه هنوز عرضه‌ آن برای بازار آمریکا تأیید نشده است، اما کارشناسان احتمال می‌دهند هوندا با تکیه بر میراث CB750F و ارتباط تاریخی این خانواده با بازار آمریکای شمالی، این مدل را نیز در آینده نزدیک به آن بازار وارد کند.

source

توسط khodrocamp.ir