معرفی هیوندای ونیو ۲۰۲۶؛ تغییر نسل یا انجام فیس‌لیفت؟

هیوندای ونیو ۲۰۲۶
هیوندای ونیو ۲۰۲۶

کمپانی هیوندای نسل دوم کراس‌اوور ساب‌کامپکت ونیو (Venue) را معرفی کرد.






ونیو را می‌توان خودرویی دانست که در بسیاری از بازارها به‌عنوان کوچک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصول این برند شناخته می‌شود. کراس‌اووری ساب‌کامپکت که به‌طور مثال در هند و کشورهای آسیای شرقی خواهان بسیار دارد و حالا به ایستگاه دوم خود رسیده است.

هیوندای ونیو

هیوندای ونیو ۲۰۲۶
هیوندای ونیو ۲۰۲۶

نسل دوم ونیو با طراحی کاملاً جدید و رادیکال عرضه شده است که با سبک پیشرو و جسورانه محصولات اخیر هیوندای هم‌خوانی دارد و همچنین از سطح بالاتری از فناوری‌های کاربردی بهره می‌برد.

این خودرو همچنان بر پایه پلتفرم نسل اول ساخته شده است و شاسی مشترکی با آن دارد. ابعاد خودرو تقریباً ثابت مانده‌اند؛ طول آن ۴ متر و فاصله محوری ۲.۵۲ متر است.

هیوندای ونیو ۲۰۲۶
هیوندای ونیو ۲۰۲۶

در طراحی نمای بیرونی، چهره جدید ونیو بیش از گذشته بر ماهیت کراس‌اوور آن تأکید دارد. گلگیرها دارای برجستگی‌های واضح‌تری هستند که از نظر بصری عرض خودرو را افزایش می‌دهند، قاب‌های پلاستیکی محافظ اطراف چرخ‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و نیمه‌ی پایینی سپرها ظاهری شبیه به محافظ فلزی پیدا کرده‌اند.

چراغ‌های چندبخشی خودرو با اشکال هندسی ساده و زاویه‌دار طراحی شده‌اند و تماماً از نوع LED هستند؛ در حالی که نسل قبلی هنوز از چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌کرد.

کابین ونیو

کابین هیوندای ونیو ۲۰۲۶

کابین ونیو جدید ساده اما مدرن طراحی شده است. طراحان تا حدی مسیر دیجیتالی‌شدن را پیش گرفته‌اند و برای نمایش اطلاعات از یک صفحه‌نمایش خمیده افقی استفاده کرده‌اند که شامل دو نمایشگر عریض ۱۲.۳ اینچی است؛ یکی برای صفحه کیلومترشمار دیجیتال و دیگری برای سیستم چندرسانه‌ای.

در این نسل، ونیو مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع تمام‌خودکار تک‌منطقه‌ای است و کنترل آن از طریق دکمه‌ها و کلیدهای سنتی انجام می‌شود. هیوندای با توجه به انتقادهایی که از طراحی بیش از حد دیجیتالی محصولات اخیرش شده بود، این بار با دقت زیادی به سراغ رابط‌های فیزیکی بازگشته است. حتا دسته‌دنده نیز همچنان در محل سنتی روی کنسول میانی قرار دارد.

مشخصات فنی

مجموعه قوای محرکه اما بدون تغییر نسبت به نسل قبل باقی مانده است. در بازار اصلی این خودرو، هند، ونیو با سه نوع موتور عرضه می‌شود: موتور بنزینی ۱.۲ لیتری با توان ۸۳ اسب بخار، موتور بنزینی توربوشارژ ۱ لیتری با توان ۱۲۰ اسب بخار و موتور دیزلی ۱.۵ لیتری با توان ۱۱۶ اسب بخار.

بسته به نوع موتور و انتخاب خریدار، جعبه‌دنده‌های دستی، اتوماتیک هیدرومکانیکی یا CVT قابل انتخاب هستند. لازم به ذکر است که ونیو صرفاً یک کراس‌اوور محور جلو محسوب می‌شود.

همچون نسل پیشین، تولید نسل دوم هیوندای ونیو نیز در کارخانه هیوندای در شهر چنای هند انجام می‌شود.

source

توسط khodrocamp.ir