دایهاتسو میجت X؛ پیکاپ خردسال ژاپنی!

شرکت دایهاتسو از نمونه اولیه خودروی برقی مناسب حملونقل فوقسبک در مسافتهای کوتاه با نام Midget X در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.
نام میجت (Midget) پیشینهای تاریخی دارد؛ این واژه پیشتر برای اسکوتر تولیدی شرکت بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۲ و همچنین برای یک خودروی سبک باری بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بهکار میرفت. حالا بار دیگر دایهاتسو این نام را در قالب یک مینیخودروی مفهومی با الهام از گذشته زنده کرده است.
میجت X


ظاهر بازیگوش و جذاب Midget X یادآور مدلهای گذشته است؛ طراحی نمنای جلوی کابین و چراغهای گرد بزرگ بهوضوح به مدلهای قدیمی اشاره دارد. این خودروی جدید در رده کلاس L7، یعنی چهارچرخههای سنگین (heavy-duty quadricycles)، قرار میگیرد.


از ویژگیهای جالب آن میتوان به چیدمان سهنفره صندلیها (راننده در وسط و دو صندلی کوچکتر در دو طرف)، شیشه جلوی پانورامای بزرگ، فرمان با طراحی متفاوت و همچنین نمایش سطح باتری در بخش بیرونی خودرو اشاره کرد.
شایان ذکر است که مشخصات فنی Midget X هنوز اعلام نشده است.
اندکی درباره دایهاتسو

دایهاتسو یکی از قدیمیترین و معتبرترین خودروسازان ژاپنی است که در سال ۱۹۰۷ میلادی تأسیس شد. این شرکت در ابتدا با هدف تولید موتورهای کوچک و وسایل نقلیه سبک فعالیت خود را آغاز کرد و بهمرور زمان به یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی ژاپن تبدیل شد.
دایهاتسو بهویژه در زمینه تولید خودروهای کوچک و اقتصادی، که در ژاپن با عنوان کیکار (Kei Car) شناخته میشوند، شهرت فراوانی دارد. در سال ۱۹۹۹، شرکت تویوتا با خرید کامل سهام دایهاتسو، آن را به زیرمجموعه خود افزود و از تواناییهای فنی آن برای توسعه خودروهای شهری و کممصرف بهره برد.
امروز دایهاتسو با تمرکز بر طراحی خودروهای مقرونبهصرفه، دوستدار محیطزیست و مناسب برای فضاهای شهری، نقشی مهم در استراتژیهای جهانی تویوتا ایفا میکند و همچنان بهعنوان نمادی از کیفیت و نوآوری در صنعت خودروسازی ژاپن شناخته میشود.
دایهاتسو دایهاتسو میجت X
source
