سامورایی از ایتالیا؛ آکورا NSX با پینین فارینا بازمیگردد

آکورا NSX یکی از سوپر ماشینهای ژاپنی قرار است توسط پینین فارینا ایتالیا دوباره زنده شده و به جادهها بازگردد.
هوندا NSX، نماد مهندسی ناب ژاپن در دهه۹۰ بار دیگر برمیگردد اما این بار با روحی تازه و بدنهای ساخته شده از فیبر کربن. طراحی این بازگشت را استودیوی افسانهای پینین فارینا و ساخت را تیم مسابقهای JAS Motorsport بر عهده گرفتهاند تا یکی از اصیلترین نمادهای دنیای اسپرت را احیا کنند.
پروژه جدید، یک Restomod تمامعیار است، یعنی بازسازی کامل NSX نسل اول با فناوریها و زبان طراحی امروزی. شاسی همان مدل دهه۹۰ باقی مانده، اما بدنه کاملاً بازطراحی شده و از فیبر کربن ساخته میشود.
در تصاویر اولیه، فرم کلاسیک NSX با خطوط تیزتر، چراغهای LED باریک و رینگهای جدید دیده میشود. با نگاهی دقیقتر میتوان دید که تیم طراحی تلاش کرده روح نسخهی اصلی با چراغهای پاپآپ حفظ شود، تصمیمی که طرفداران قدیمی را خوشحال میکند.

قلب تپندهی ماشین همچنان همان ۳ لیتر V6 مشهور NSX است، اما JAS اعلام کرده که آن را با فناوریهای مهندسی روز بازسازی کرده تا به «بالاترین سطح قدرت، گشتاور و پاسخ دهی» برسد. این پیشرانه با گیربکس دستی ۶ سرعته همراه خواهد بود، حرکتی جسورانه در دورانی که تقریباً تمام سوپراسپرتها اتوماتیک شدهاند.
تولید این سوپراسپرت کلاسیک فوق مدرن، بسیار محدود خواهد بود. هنوز نام نهایی، تیراژ، و قیمت مشخص نشده اما همه نشانهها میگویند که با برچسب قیمتی چند صد هزار تا میلیون دلاری روبهرو خواهیم شد. چنین پروژههایی معمولاً برای کلکسیونرهایی ساخته میشوند که ارزش تاریخی و مهندسی را همتراز عملکرد میدانند.
اگر نسل دوم NSX در سال ۲۰۱۶ نتوانست آن جادوی خالص رانندگی نسخهی اصلی را زنده کند، این نسخهی جدید شاید همان چیزی باشد که روح NSX را دوباره به جادهها برمیگرداند، با صدای خالص V6، دسته دندهی مکانیکی و چهرهای که زیر نور غروب، هنوز همان اسطورهی دهه۹۰ است.
آکورا آکورا NSX پینین فارینا هوندا
source
