سنندجی با اشاره به اهمیت این حضور گفت: این فرصت می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند تا چالش‌های بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک به‌طور مستقیم با وزیر راه و شهرسازی مطرح و برای آن‌ها راه‌حل‌های اجرایی بررسی شود.

در ادامه جلسه، کاپیتان تفتی از فعالان باسابقه حوزه حمل‌ونقل دریایی، به بررسی اثرات اجرای اسنپ‌بک (Snapback) بر فعالیت‌های کشتیرانی کشور پرداخت و گفت: «در سیستم‌های مدرن لجستیکی، رعایت استانداردهای بین‌المللی و انجام تعمیرات پیشگیرانه امری الزامی است. اما محدودیت‌های ناشی از اجرای اسنپ‌بک، سفارش‌گذاری و تأمین قطعات مورد نیاز کشتی‌ها را با مشکل مواجه کرده است.»

او افزود: «هرچند اجرای کامل اسنپ‌بک هنوز آغاز نشده، اما از همین حالا آثار آن در صنعت دریایی قابل مشاهده است و احتمالاً منجر به افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش بهره‌وری ناوگان خواهد شد.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که امروز، ۱۳ آبان ۱۴۰۴، پیگیری‌های فعالان اقتصادی برای بررسی راهکارهای کاهش تبعات تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه آینده، فرصتی برای گفت‌وگو و تصمیم‌گیری درباره این چالش‌ها فراهم کند.


source

توسط khodrocamp.ir