بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل پارس‌خودرو، در نشست با تیم مهندسی و طراحی پروژه «پارس‌نوآ» این خودرو را نماد تلاش و توان فنی متخصصان ایرانی دانست و تأکید کرد: معرفی و عرضه این محصول تازه، نقطه‌عطفی در مسیر خودکفایی و اتکا به دانش داخلی برای صنعت خودروی کشور است.

او با اشاره به داخلی‌سازی بیش از ۸۰ درصدی قطعات پارس‌نوآ گفت: دستیابی به چنین سطحی از تولید بومی برای خودرویی با فناوری و امکانات روز، از افتخارات گروه سایپا و پارس‌خودرو محسوب می‌شود.

به گفته حسین‌زاده، این پروژه حاصل همکاری گسترده میان مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو، شرکت سازه‌گستر و مگاموتور است. پارس‌نوآ بر اساس نیازها و سلیقه مصرف‌کنندگان ایرانی طراحی شده و انتظار می‌رود با استقبال چشمگیری از سوی بازار روبه‌رو شود.

وی افزود: پارس‌نوآ با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ME16، گیربکس دستی پیشرفته، طراحی بدنه بازنگری‌شده برای رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه، و اخذ مجوزهای کامل ایمنی و زیست‌محیطی، به‌عنوان یک سدان اقتصادی و به‌صرفه وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل پارس‌خودرو در پایان خاطرنشان کرد: آغاز تولید انبوه پارس‌نوآ موجب فعال‌سازی دوباره بخش‌های راکد در زنجیره تأمین و صنعت قطعه‌سازی می‌شود و نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال کارگران ایرانی خواهد داشت.


source

توسط khodrocamp.ir