به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تأکید بر توسعه خودروهای پاک، از هدف‌گذاری داخلی‌سازی حداکثری در تولید تارا هیبرید خبر داد و بر نقش صنایع پایه و همکاری صنعت و دانشگاه در مسیر خودکفایی صنعتی تأکید کرد.

هدف‌گذاری داخلی‌سازی در توسعه تارا هیبرید

عادل پیرمحمدی، در اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره توسعه خودروهای پاک تشریح کرد و گفت: سهم ورق فولادی داخلی در تولید خودروهای ایرانی افزایش یافته است؛ برای مثال در پروژه تارا هیبرید این سهم به ۶۰ درصد خواهد رسید.

نقش صنایع پایه در خودکفایی صنعتی

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به نقش چهار صنعت پایه شامل فولاد آلیاژی، پتروشیمی، ماشین‌سازی و الکترونیک در خودکفایی صنعتی اظهار داشت: هرچند سهم داخلی‌سازی در حال افزایش است، اما تأمین برخی مواد اولیه و قطعات الکترونیکی همچنان به واردات وابسته است و حمایت نهادهای سیاست‌گذار و بانک مرکزی ضروری است.

توسعه همکاری‌های ایران‌خودرو با دانشگاه‌ها

وی به همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایران‌خودرو پروژه‌های تحقیق و توسعه در حوزه‌های پوشش بدنه، پلیمرها و خودروهای هیبریدی را با دانشگاه‌ها دنبال می‌کند تا قطعاتی نظیر پک باتری و سامانه‌های کنترل خودرو به‌صورت بومی تولید شوند.

نقشه راه تولید خودروهای پاک

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره نقشه راه تولید خودروهای پاک گفت: نخستین خودروی هیبریدی با مصرف کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، سال آینده تولید انبوه خواهد شد. به گفته او، ظرفیت تولید خودروهای هیبریدی طی دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: هدف بلندمدت ایران‌خودرو، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هیبریدی با بومی‌سازی نسل جدید باتری‌ها و گیربکس‌ها و کاهش وابستگی به واردات سوخت است.

حمایت از نوآوری و فناوری پاک

پیرمحمدی در پایان توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را راهبرد اصلی برای کاهش آلودگی و مصرف سوخت دانست و تأکید کرد تحقق این هدف نیازمند حمایت مستمر از تحقیق، نوآوری و همکاری صنعت و دانشگاه است.

source

توسط khodrocamp.ir