به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هیوندای در چارچوب برنامهای تا سال 2030، سرمایهگذاریای معادل 5.1میلیارد دلار در هند انجام خواهد داد که در آن، تولید خودروهای هیبریدی محور اصلی توسعه خواهد بود.
بر اساس این طرح، این خودروساز کرهای قصد دارد تا پایان دهه جاری هشت مدل شاسیبلند هیبریدی و پنج خودروی تمام برقی را وارد سبد محصولات خود کند. خوزه مونوز، مدیر اجرایی هیوندای، در گفتوگو با خبرنگاران تاکید کرد: «برای مصرفکنندگان، گذار کامل به خودروهای برقی نیازمند زمان است.
خودروهای هیبریدی گامی حیاتی برای بازاری مانند هند هستند که هنوز با زیرساختهای ناکافی شارژ و حساسیت قیمتی بالای خریداران روبهروست.» این رویکرد که توسط هیوندای و کیا دنبال میشود، بازتابی از تحولات جدید در صنعت خودروی جهانی است؛ جایی که شرکتها در تلاشاند میان فشار قوانین زیستمحیطی سختگیرانه و تقاضای کمتر از انتظار برای خودروهای برقی، تعادلی تازه برقرار کنند.
کارشناسان معتقدند صنعت خودرو، در خارج از چین، از اهداف بلندپروازانه فروش خودروهای تمام برقی فاصله گرفته و مسیر محتاطانهتری را در پیش گرفته است؛ مسیری که تویوتا موتورز پیشگام آن بوده است. هیوندای اعلام کرده است قصد دارد تا سال 2030، سهم خودروهای برقی و هیبریدی را به 60 درصد از فروش جهانی خود برساند و سالانه 3.3میلیون دستگاه خودرو تولید کند. همچنین فروش شرکت در هند تا پایان دهه به حدود 11میلیارد دلار خواهد رسید. مونوز با اشاره به اهمیت راهبردی بازار هند گفت: «هند از پنجمین بازار بزرگ هیوندای در سال 2020 با سهم 11 درصدی، اکنون به سومین بازار بزرگ با سهم 15 درصدی تبدیل شده است و پیشبینی میکنیم تا سال 2030 به دومین بازار بزرگ جهانی پس از آمریکای شمالی بدل شود.»
سرمایهگذاری جدید هیوندای در هند صرف ارتقای کارخانهها، گسترش تحقیق و توسعه محلی و تولید باتری خواهد شد. این طرح از عرضه 26 مدل جدید یا بهروزشده تا سال مالی 2030 پشتیبانی میکند که از این میان هفت مدل کاملا جدید خواهند بود.
این خودروساز کرهای همچنین از سال 2027 قصد دارد تولید مدلهای لوکس جنسیس (Genesis) را در هند آغاز کند تا مستقیما با برندهای مطرحی چون بیامو و مرسدسبنز رقابت کند. علاوه بر آن، یک خودروی برقی جمعوجور ویژه مصرفکنندگان شهری هند نیز در دستور کار قرار دارد. به گزارش بلومبرگ، مونوز افزود: هیوندای قصد دارد سهم صادرات خودرو از هند را افزایش دهد و 30 درصد از تولیدات خود در این کشور را به بازارهایی همچون خاورمیانه صادر کند.
source