به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، تویوتا این تصمیم را در جریان یک نشست خبری قبل از نمایشگاه Japan Mobility Show اعلام کرده است. این نمایشگاه از روز 31 اکتبر در توکیو برای عموم بازگشایی میشود.
رئیس هیئت مدیره این شرکت به اسم Akio Toyoda درباره برند جدید گفت: «وقتی ما به سطح بالاتری میرویم، باید چیزی بالاتر از آن داشته باشیم که نه لکسوس است و نه تویوتا. ما Century را داریم، جایگاه سنچوری این است.»
برای آشنایی با تاریخ خودرو های Century باید گفت که این خودرو در سال 1967 معرفی شد تا صدمین سالگرد تولد بنیانگذار تویوتا یعنی آقای Sakichi Toyoda را جشن بگیرد. این خودرو نزدیک به 6 دهه است که به عنوان پرچمدار Toyota شناخته میشود. با همه این تفاسیر سنچوری بیشتر مخصوص نخبگان سیاسی، تجار بزرگ و اعضای خاندان سلطنتی ژاپن بوده و ترکیبی از تجمل و شهرت تویوتا در زمینه دقت و ظرافت ساخت را نشان میدهد. برخلاف خودرو های لوکس که نماد ثروت هستند، سنچوری بیشتر نماد موفقیت از طریق تلاش و پشتکار با یک کت و شلوار ساده معرفی شده است.
سنچوری از یک خودرو لوکس به یک برند مستقل تبدیل خواهد شد و این امر تلاش شرکت ژاپنی برای روشنتر کردن ساختار برند های لوکس زیرمجموعه خود و دادن آزادی عمل بیشتر به برند Lexus است. مدیر ارشد برند تویوتا اعلام کرد که این جداسازی به لکسوس اجازه میدهد با استقلال بیشتری عمل کند. او در ادامه گفت که Century در بالاترین رتبه محصولات لوکس تویوتا قرار میگیرد و به لکسوس اجازه میدهد با هویت خاص خود و البته با خلاقیت بیشتری به فعالیت ادامه دهد.
در حال حاضر 2 مدل خودرو با برند Century در ژاپن عرضه میشوند که شامل یک سدان با پیشرانه V8 هایبرید 5 لیتری و یک کراساوور با موتور V6 پلاگین هایبرید 3.5 لیتری هستند. طراحی مدل سدان در سال 2018 آپدیت و با قیمت حدود 180 هزار دلار وارد بازار شد اما شروع قیمت مدل کراساوور حدود 170 هزار دلار است. تویوتا هر ماه فقط 50 دستگاه سدان و 30 دستگاه کراساوور سنچوری تولید میکند تا انحصار و لوکس بودن را نشان دهد.
برند Century با احتیاط وارد بازار جهانی خواهد شد و پیشبینی میشود کشور امارات متحده عربی اولین خودرو های این برند را در سال 2026 از نمایندگی های Lexus دریافت کند.
طبق گزارش مجله Forbes هر نمایندگی لکسوس که سنچوری را عرضه کند یک Century Meister یا استادکار خواهد داشت. حضور این متخصص آموزش دیده برای ارائه مشاوره و خدمات شخصی سازی خودرو به مشتریان است.
این سوال که آیا Century توانایی رقابت با خودرو های فوق لوکس اروپایی را خواهد داشت یا نه هنوز مشخص نیست، اما تویوتا امیدوار است میراث این کمپانی در بخش هنر ساخت دقیق و قابلیت اطمینان مشهور ژاپنی، خریداران را از سراسر جهان به برند جدید جذب کند.
source