کسانی که به دنبال یک خودروی ارزان و جمعوجور در اروپا هستند، قطعا داچیا ساندرو را به عنوان یکی از گزینههای مطلوب خود بررسی میکنند. در سال ۲۰۲۴، این مدل کوچک رومانیایی بلافاصله در صدر لیست پرفروشترین خودروهای اروپا قرار گرفت. ساندرو با فروش ۱۲۸۸۴۲ دستگاه، رقیبش رنو کلیو را به جایگاه دوم فرستاد.
داچیا ساندرو ارزش خرید بسیار بالایی در اروپا دارد. با این حال، نسل سوم که از سال ۲۰۲۱ عرضه شد، برای حفظ جایگاه برتر خود نیازمند یک فیسلیفت است که در مدل ۲۰۲۶ رخ خواهد داد. تغییرات اصلی در ساندرو جدید شامل موتورها و طراحی ظاهری هستند، که در این رندرهای دیجیتال به تصویر کشیده شده است.
در فیسلیفت داچیا ساندرو شاهد تغییرات اساسی نخواهیم بود. در نسخه جدید این خودروی کامپکت احتمالا شاهد خطوط افقی شکسته به جای گرافیک دو Y در چراغهای جلو باشیم. شکافهای موجود در جلوپنجره ممکن است جای خود را به یک الگوی پیکسلی بدهند، که در سپر پایینی هم دیده میشود.
.jpg)
در حالی که هنوز پیشنمایشی از فضای داخلی ساندرو منتشر نشده است، داچیا باید کابین را با فناوریهای جدید ارتقا دهد. سیستم چندرسانهای به جدیدترین نرمافزار، بهروزرسانی بیسیم و در نسخههای بالارده صفحه نمایش ۸ اینچی مجهز خواهد شد. نسخه پایه همچنان بدون نمایشگر مرکزی عرضه خواهد شد.
علاوه بر پیشرانه هیبریدی خفیف ساخت رنو، ساندرو برای اولین بار با پیشرانه هیبریدی کامل روانه بازار خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که در ساندرو جدید شاهد استفاده از پیشرانه داستر خواهیم بود، که پیش از این در رنو کلیو و کپچر هم مورد استفاده قرار گرفته بود.
این سیستم هیبریدی شامل یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی با خروجی کلی ۱۴۰ اسب بخار است. اولی به عنوان ژنراتور عمل میکند و دومی چرخها را به حرکت درمیآورد.
با توجه به اعمال مقررات یورو ۷ احتمال حذف موتورهای بنزینی وجود دارد، در نتیجه تمام نسخههای ساندرو جدید دارای پیشرانه هیبریدی خفیف خواهند بود. داچیا ساندرو تمامبرقی با پیشرانه رنو ۴ و ۵ الکتریک هم برای سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است.
source