به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این تاسیسات برای پشتیبانی از خودرو های سنگین سلول سوختی در بندر ها طراحی شده و از نظر توانایی تامین هیدروژن، ظرفیت فوقالعاده زیادی برای مقابله با انتشار گاز های گلخانهای فراهم میکنند.
طبق گفته یک سخنگوی تویوتا : «برای برای کم کردن میزان دیاکسید کربن تولیدی بندر ها و ناوگان خودرو های سنگین، به یک همکاری جمعی نیاز داریم.»
تویوتا همچنین با شرکت های Air Liquide و Iwatani همکاری میکند تا یک پایانه به اسم NAPCC مجهز به تکنولوژی پیشرفته هیدروژن مایع و سیستم های سوخت رسانی high-flow بسازد. سیستم های این جایگاه سوخت رسانی را با سرعتی شبیه به پمپ های دیزلی انجام میدهند تا زمان در دسترس بودن ناوگان یا اصطلاحا fleet uptime افزایش پیدا کند.
شرکت Air Liquide تامین هیدروژن را از کارخانه خود در لاسوگاس شمالی به عهده خواهد داشت.
در بحث فنی میتوان گفت که سامانه های سلول سوختی نسل جدید تویوتا از غشای پلیمری تبادل پروتون یا به اختصار PEM برای تولید برق استفاده میکنند و تنها محصول جانبی آنها بخار آب است. مخازن هیدروژن مایع با عایق چند لایه، قابلیت ذخیره کردن طولانی مدت بدون تبخیر را دارند. سرعت سوخت گیری در سیستم high-flow تا 10 کیلوگرم در چند دقیقه است که معادل پر کردن سریع مخازن دیزلی است. همچنین معماری ماژولار این سلول ها امکان افزایش قدرت خروجی برای کاربرد های سنگینتر مثل کامیون های بندری و کشنده های جادهای را فراهم میکند.
هدف نهایی این اقدامات و سرمایه گذاری های تویوتا، کاهش انتشار دیاکسید کربن از کامیون های سنگین در بنادر، افزایش راندمان حمل و نقل و ایجاد یک ساختار قابل اطمینان برای استفاده از سوخت هیدروژن است. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مثل این سیستم، تامین پایدار سوخت هیدروژن و همکاری چند جانبه با شرکت های پیشرو در این صنعت، تویوتا در حال معرفی و البته جایگزین کردن این سوخت پاک و سبز در حوزه حمل و نقل سنگین است.
source