بازگشت آکورا RSX؛ این بار بهعنوان کراساور الکتریکی

تقریباً ۲۵ سال پیش، آکورا RSX بهعنوان جایگزین اینتگرا معرفی شد و مسیر این خودرو را ادامه داد؛ نسخهای لوکستر از هوندا سیویک. حالا RSX بازگشته است، اما کاملاً متفاوت؛ اینبار به شکل یک کراساور الکتریکی با طراحی سقف فستبک. آکورا پروتوتایپ RSX جدید را در هفته خودرو مونتری رونمایی کرده و این پیشنمایشی از یک خودروی الکتریکی است که بهزودی عرضه خواهد شد.
فهرست مطالب
- مشخصات فنی و طراحی
- ابهامات و اطلاعات محدود
برخلاف ZDX که براساس پلتفرم الکتریکی Ultium جنرال موتورز ساخته شده، RSX جدید حاصل تلاش داخلی هوندا است. این خودرو اولین محصول تولیدی خواهد بود که روی پلتفرم جدید EV هوندا ساخته میشود؛ همان پلتفرمی که پیشتر با کانسپتهای Honda 0 Series معرفی شد. آکورا قصد دارد RSX را روی همان خط تولید Marysville در اوهایو بسازد که اینتگراهای بنزینی در آن تولید میشوند.


اگرچه آکورا آن را «پروتوتایپ» مینامد، اما معمولاً نمونههای اولیه هوندا بسیار نزدیک به مدل نهایی تولیدی هستند. بنابراین ظاهر RSX جدید تقریباً همان چیزی است که در نسخه نهایی شاهد خواهیم بود، هر چند مشخص نیست رنگ زرد نمونه پروتوتایپ بهعنوان گزینه عرضه شود یا خیر.
مشخصات فنی و طراحی
RSX جدید به سیستم چهارچرخ محرک با دو موتور مجهز است، که از سیستم تعلیق جلو دابل ویشبون بهره میبرد و ترمزهای آن توسط Brembo تولید شدهاند. نمونه پروتوتایپ روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار گرفته و آکورا اعلام کرده، طراحی عقب خودرو از نسل دوم NSX الهام گرفته شده است.


RSX نخستین محصول هوندا خواهد بود که از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید این خودروساز، ASIMO OS، استفاده میکند؛ نامی که از ربات انساننمای محبوب هوندا گرفته شده است. آکورا این خودرو را یک «وسیله نرمافزارمحور» میداند که سیستم آن با عادتها و ترجیحات راننده تطبیق مییابد و قابلیت دریافت بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور را دارد.
RSX همچنین از پورت شارژ استاندارد شمال آمریکایی (NACS) مشابه تسلا برخوردار است و قابلیت Vehicle-to-Load دارد؛ یعنی عملاً میتوان از آن بهعنوان یک ژنراتور کوچک استفاده کرد.
ابهامات و اطلاعات محدود


آکورا جزییات زیادی ارائه نکرده است؛ اطلاعاتی درباره عملکرد، ظرفیت باتری، برد حرکتی و قیمت در دسترس نیست. با این حال، با توجه به اندازه کوچکتر نسبت به ZDX، میتوان انتظار داشت قیمت آن پایینتر باشد.
خوشبختانه، با توجه به تجربه کانسپتهای هوندا، انتظار میرود زمان زیادی تا عرضه نسخه نهایی باقی نمانده باشد.
هوندا CBR 250 RR؛ موتورسیکلت اسپرت 1 میلیاردی بازار ایران
معرفی هوندا N-One برقی؛ کوچک و کاربردی
هوندا آماده رونمایی از موتورسیکلت برقی جدید؛ گامی جدی در مسیر الکتریکیسازی
سریع ترین سدان جهنم سبز به ایران آمد
تست و بررسی هوندا HR-V ؛ جنگجوی آرام
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
آکورا آکورا RSX هوندا
source