به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، RR1 روی شاسی نسل کنونی پورشه 911 ساخته میشود. مشتری میتواند مدل معمولی یا توربو S پورشه 911 را با دنده دستی یا اتوماتیک برای ساخت RR1 انتخاب کند. رضوانی میگوید ساخت هر مدل چهار ماه زمان میبرد و تنها پنجاه دستگاه از این خودرو خواهد ساخت. به گزارش BBC، مدلی که رضوانی به عنوان نمونه تولید کرده، بر اساس پورشه 911 «کاررا T» ساخته شده و قدرت موتورش به 687 اسب بخار افزایش یافته است. قویترین مدل RR1 که بر اساس پورشه توربو S ساخته میشود 750 اسب بخار قدرت دارد و رضوانی میگوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش دو ثانیه است.
فرم مدرن نسل کنونی پورشه 911 در RR1 حفظ شده، اما ظاهر خودرو با چراغهای گرد کوچک و بال بزرگ عقب تا حد زیادی به پورشههای کلاسیک و مخصوصا مدل 935 شبیه شده است.خودرو را میتوان با رنگ تیم اتومبیلرانی «مارتینی ریسینگ» سفارش داد که از مشهورترین رنگهای پورشه 935 در دهه هفتاد میلادی بود و به شباهت بیشتر RR1 به این خودرو کلاسیک کمک میکند. رضوانی میگوید به جز درها، بقیه پنلها از نو طراحی شده و همه با فیبرکربن ساخته شدهاند. بدنه خودرو از 911 معمولی پهنتر و ظاهر خودرو اسپرتتر است.
اتاق RR1 هم مثل بدنهاش ترکیبی از گذشته و حال است. میتوان برای خودرو فرمان مسابقهای سفارش داد که داخلش چراغهایی است که با روشن شدن به راننده کمک میکند در بهترین زمان دنده را عوض کند. یک دستهدنده چوبی دستساز هم میتوان سفارش داد که آن هم یادآور مدلهای کلاسیک پورشه است. دو زمانسنج با آرم پورشه ساخت ساعتسازی «تگ هویر» هم روی داشبورد است که در کنار فناوریهای مدرن پورشه 911 تضاد جالبی دارد.
روکش صندلیها را میتوان با هر طرح و رنگی سفارش داد و مشتری میتواند کلاه ایمنی با طرح و رنگ بدنه خودرو هم سفارش دهد.
خریداران علاوه بر خرید یک پورشه 911 باید 195 هزار دلار برای ساخت هر دستگاه RR1 پرداخت کنند. این هزینه در صورت اضافه شدن امکانات سفارشی تا 290 هزار دلار افزایش مییابد.قیمت ارزانترین مدل پورشه 911 در آمریکا بیش از 130 هزار دلار و قیمت پایه پورشه 911 توربو کمی بیشتر از 200 هزار دلار است.قیمت مدل کلاسیک پورشه 935 در حراجیها تا بیش از پنجمیلیون و 500 هزار دلار هم تخمین زده میشود.
source