
شیائومی پس از دریافت ۲۰۰ هزار سفارش، در ماه اول توانست ۶۰۲۴ دستگاه را به دست مشتریان برساند. آماری که به گمان چینی ها ضعیف است.
در ۲۶ ژوئن، همزمان با روز رونمایی، خودروی جدید شیائومی تنها در سه دقیقه نخست ۲۰۰ هزار سفارش ثبت کرد و طی یک ساعت، این رقم به ۲۸۹ هزار دستگاه رسید. با این حال، این شور و هیجان اولیه در آمار تحویل چندان بازتاب نیافت، چراکه در نخستین ماه عرضه، تنها ۶۰۲۴ دستگاه به مشتریان تحویل داده شد. این شکاف قابل توجه میان میزان سفارش گذاری و تعداد تحویل، بار دیگر چالش های زنجیره تأمین و تولید انبوه در صنعت خودروسازی را یادآوری میکند.
آمار تولید و قیاس با رقبا
طبیعی است که افزایش ظرفیت تولید به زمان نیاز دارد، اما با این حال، تیراژ ماهانه حدود ۶ هزار دستگاه در مقایسه با معیارهای رایج صنعت (معیارهای صنعت خودروی چین) پایین به نظر میرسد.
به عنوان مثال، شرکت Leapmotor تنها هفت روز پس از عرضه مدل B01 توانست ۱۰ هزار دستگاه تولید کند؛ مقایسهای که نشان میدهد YU7 برای رسیدن به سطح رقبا باید سرعت تولید خود را بهطور چشمگیری افزایش دهد.
اکنون این اعداد و ارقام شگفت انگیز برای ما، که البته به گمان چینی ها ناامیدکننده است، را با میزان تولید خودروسازان خصوصی داخلی مقایسه کنید. آماری که سبب می شود مشتریان چندین ماه منتظر دریافت خودروی خود بمانند. البته این ضعف در میزان تولید در کشورمان به عوامل گوناگونی نظیر رسیدن پارت قطعات و خیلی موارد دیگر بستگی دارد و خودروساز یا مونتاژ کار تنها مقصر آن نیست.
جالب است بدانید که هدف گذاری شیائومی برای سال جاری، تحویل ۳۵۰ هزار دستگاه خودروست. این شرکت در نیمه نخست سال ۱۵۰ هزار دستگاه تحویل داده است و اکنون باید در نیمه دوم سال ۲۰۰ هزار دستگاه دیگر عرضه کند؛ به عبارتی، میانگین ماهانه باید به حدود ۳۳ هزار دستگاه برسد.
نوشته شیائومی باید ۳۳ هزار دستگاه خودرو در ماه تولید کند اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
source