معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

دوج به تازگی جزئیات تازه‌ای از خودروی مورد انتظار خود، دوج چارجر سیکس‌ پک (Dodge Charger Sixpack) را منتشر کرده است. این نسخه بنزینی از خودروی عضلانی افسانه‌ای، با دو سطح قدرت متفاوت و ویژگی‌های فنی جذاب، آماده ورود به بازار است. یکی از نکات برجسته این خودرو، سیستم تمام چرخ محرک (All-Wheel Drive – AWD) استاندارد آن است که امکان تغییر به دیفرانسیل عقب (Rear-Wheel Drive – RWD) را نیز به راننده می‌دهد. قیمت پایه این مدل از ۵۱,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود که شامل هزینه حمل و نقل نیز هست.

جزئیات قیمت و مدل‌ها

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

اگر مدل چهار در (سدان) را به جای مدل دو در (کوپه) انتخاب کنید، باید ۲۰۰۰ دلار بیشتر بپردازید. همچنین، مدل قدرتمندتر اسکت پک (Scat Pack) با خروجی بالا (High-Output – HO) نسبت به مدل پایه آر/تی (R/T) مبلغ ۵۰۰۰ دلار گران‌تر است. در ادامه، جدول کاملی از قیمت‌ها را مشاهده می‌کنید که تمامی آن‌ها شامل ۱۹۹۵ دلار هزینه حمل و نقل هستند:

مدل

قیمت (دو در)

قیمت (چهار در)

دوج چارجر سیکس‌پک آر/تی ۲۰۲۶ (خروجی استاندارد)

۵۱,۹۹۰ دلار

۵۳,۹۹۰ دلار

دوج چارجر سیکس‌پک اسکت پک ۲۰۲۶ (خروجی بالا)

۵۶,۹۹۰ دلار

۵۸,۹۹۰ دلار

دوج چارجر دیتونا اسکت پک (برقی)

۶۱,۹۹۰ دلار

۶۳,۹۹۰ دلار

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

مشخصات فنی و عملکرد

دوج چارجر سیکس‌پک اسکت پک، قدرتمندترین نسخه بنزینی، از یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری هریکین (Hurricane) با دو توربوشارژر بهره می‌برد که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این مدل با استفاده از میل‌لنگ، پیستون و شاتون‌های تقویت‌شده، برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، عدد ۳.۹ ثانیه و برای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر، زمان ۱۲.۲ ثانیه را هدف‌گذاری کرده است.

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

مدل پایه آر/تی نیز از همان موتور شش سیلندر خطی بهره می‌برد، اما با خروجی استاندارد (Standard Output – SO). این مدل با اینکه فاقد برخی قطعات داخلی تقویت‌شده است و فشار توربوشارژ کمتری دارد، باز هم ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همانند مدل اسکت پک، این خودرو نیز به‌صورت استاندارد از سیستم تمام چرخ محرک قابل تعویض و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

امکانات و بهبودهای فنی

هر دو مدل سیکس‌پک به‌صورت استاندارد با امکانات زیر عرضه می‌شوند:

  • دیفرانسیل عقب لغزش محدود (Limited-Slip Differential): برای بهبود کشش و هندلینگ در پیچ‌ها
  • نرم‌افزار لاین لاک (Line Lock): برای قفل کردن چرخ‌های جلو و گرم کردن لاستیک‌های عقب
  • کنترل شروع حرکت (Launch Control): برای شتاب‌گیری بهینه از حالت سکون
  • اگزوز فعال (Active Exhaust): برای تنظیم صدای اگزوز
  • صفحات عملکرد (Performance Pages): نرم‌افزار اختصاصی دوج که اطلاعات عملکرد خودرو را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

علاوه بر این، مدل اسکت پک به کالیپرهای ترمز برمبو (Brembo) شش پیستونه در جلو و رینگ‌های بزرگ ۲۰×۱۰ اینچی با طراحی «دایموند-کات» مجهز شده است. همچنین می‌توان با سفارش آپشن، رینگ‌های پهن‌تر ۲۰×۱۱ اینچی با لاستیک‌های ۳۰۵ میلی‌متری را نیز انتخاب کرد.

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

تفاوت‌های ظاهری و هندلینگ

اگرچه دوج چارجر سیکس‌پک شباهت زیادی به نسخه تمام برقی (EV) دارد، اما تفاوت‌های ظاهری نیز در آن به چشم می‌خورد. مهم‌ترین تفاوت، حذف کانال عبور هوا (R-Wing) در دماغه خودرو است که با یک جلوپنجره سنتی‌تر جایگزین شده تا هوای مورد نیاز برای خنک‌کاری موتور بنزینی را تأمین کند.

سیستم تعلیق این خودرو نیز دستخوش تغییر شده و در جلو از یک سیستم مولتی‌لینک (Multi-Link) و در عقب از یک سیستم مستقل چهار لینک استفاده شده است. دوج اعلام کرده که هندلینگ این خودرو نسبت به نسل قبلی اسکت پک، ۲۵ درصد بهبود یافته و با کاهش محسوس پدیده کم‌فرمانی (Understeer)، تجربه رانندگی پایدارتر و خنثی‌تری را در پیچ‌ها ارائه می‌دهد.

زمان عرضه و آینده مدل‌های بنزینی

معرفی دوج چارجر سیکس‌ پک 2026

  • سفارش‌گیری برای مدل دو در چارجر سیکس‌پک اسکت پک از ۱۱ آگوست آغاز خواهد شد و تحویل آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود.
  • برای خرید مدل ارزان‌تر آر/تی یا نسخه چهار در، باید کمی بیشتر منتظر بمانید؛ این مدل‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۶ به دست مشتریان خواهند رسید.

خبر خوش برای علاقه‌مندان به موتورهای هشت سیلندر، از زبان مدیرعامل دوج، «مت مک‌الیر» (Matt McAlear) شنیده شده است. او در پاسخ به این سوال که آیا موتور هِل‌کت (Hellcat) V-8 روی این پلتفرم جا می‌شود، گفت: «اگر ببینید که این موتور روی چارجر نصب شده، تعجب نکنید!» وی افزود: «زیبایی این پلتفرم در همین است. ما به یک فناوری یا یک نوع پیشرانه محدود نشدیم و از ابتدا این پلتفرم را طوری طراحی کردیم که بتواند در طول زمان تکامل یابد و با تقاضای مصرف‌کنندگان و تغییر سیاست‌های قانونی هماهنگ شود.»

منبع ترجمه: motor1

source

توسط khodrocamp.ir