فیات تورو فیس لیفت 2026؛ پیکاپی کوچک با طراحی مدرن و الهام‌گرفته از مازراتی

فیات تورو فیس لیفت 2026
فیات تورو فیس لیفت ۲۰۲۶

شرکت Stellantis به‌تازگی نسخه فیس‌لیفت‌شده‌ای از پیکاپ ده ساله فیات تورو را در بازار برزیل معرفی کرد.






فهرست مطالب

  • طراحی ظاهری
  • طراحی داخلی
  • پلتفرم و شاسی
  • موتور و پیشرانه
  • بازار و قیمت‌گذاری

پس از معرفی اولیه و انتشار ویدیویی از نمایندگی فروش، فیات رسماً مدل به‌روزشده این پیکاپ را برای بازار آمریکای جنوبی رونمایی کرد. در این مقاله، همه جزییات و تصاویر جدید این خودرو را بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری

طراحی جدید فیس‌لیفت فیات تورو به وضوح از سبک طراحی خودروهای مازراتی الهام گرفته است. درست مانند کراس‌اوورهای پالس آبارث و فست‌بک که جلوپنجره‌ای شبیه مازراتی دارند، حالا تورو هم در نسخه فیس‌لیفت با چراغ‌های LED تقسیم‌شده و خطوط عمودی کرومی در جلوپنجره خودنمایی می‌کند. این تغییرات به خودرو ظاهر پرابهت‌تر و جسورانه‌تری بخشیده‌اند و گویی تورو به جمع خودروهای لوکس مازراتی پیوسته است. با این حال، قطعات پلاستیکی بدون رنگ و ورودی‌های هوای جعبه‌ای شکل سپر یادآور ریشه‌های ساده و کاربردی فیات هستند.

از نظر نمای کناری، بیش‌تر اجزای قبلی حفظ شده‌اند، اما حالا گزینه‌های جدیدی برای رینگ‌های اسپرت در اندازه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ ارائه شده است. در قسمت عقب نیز درِ صندوق عقب دوبخشی تورو حفظ شده است، اما چراغ‌های عقب با گرافیک LED مدرن‌تر شده‌اند. نسخه‌های لوکس‌تر به همراه باربند اسپرت متفاوتی عرضه می‌شوند. طول کلی خودرو به دلیل طراحی جدید سپرها کمی افزایش یافته و به ۴۹۵۴ میلی‌متر (۱۹۵ اینچ) رسیده است.

طراحی داخلی

داخل کابین با مواد جدید و روکش‌های تازه به‌روزرسانی شده و ترمز پارک الکترونیکی نیز اضافه شده است. نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان به گرافیک جدیدی مجهز شده است و صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی بسته به مدل خودرو می‌تواند ۷، ۸.۴ یا ۱۰.۱ اینچ باشد. نسخه لوکس توروی رنچ دارای صندلی‌های چرمی قهوه‌ای و تزیینات چوبی است که حس لوکس‌تری به کابین می‌بخشد.

پلتفرم و شاسی

فیات تورو روی پلتفرم Small Wide 4×۴ LWB ساخته شده که با خودروهایی مثل جیپ کامپس، آلفارومئو توناله، داج هورنت و رم رمپیج مشترک است؛ پلتفرمی که از دوران FCA به ارث رسیده است.

موتور و پیشرانه

مشتریان می‌توانند بین دو پیشرانه انتخاب کنند: یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ بنزینی با نیروی محرکه چرخ‌های جلو و یک موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل با سیستم چهارچرخ محرک. موتور بنزینی توانایی تولید ۱۷۶ اسب‌بخار (۱۳۱ کیلووات) و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر را دارد، در حالی که موتور دیزل ۲۰۰ اسب‌بخار (۱۴۹ کیلووات) و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌کند.

مسلماً نسخه دیزلی از نظر توانایی باربری و کشش برتری دارد و می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بار حمل کند و توان بکسل تا ۴۰۰ کیلوگرم دارد.

بازار و قیمت‌گذاری

مدل ۲۰۲۶ فیات تورو هم‌اکنون در برزیل قابل سفارش است. قیمت پایه نسخه Endurance با موتور بنزینی از ۱۵۹,۴۹۰ رئال برزیل (حدود ۲۹,۳۰۰ دلار) شروع می‌شود و نسخه رده بالا Ranch با موتور دیزل و سیستم چهارچرخ محرک تا ۲۲۸,۴۹۰ رئال (حدود ۴۲,۰۰۰ دلار) قیمت دارد.

مانند نسل قبلی، عرضه فیات تورو محدود به بازارهای آمریکای جنوبی خواهد بود و هنوز مشخص نیست که آیا نسخه به‌روزشده رم ۱۰۰۰، که همان خودروست، در آینده عرضه خواهد شد یا خیر.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir