فراخوان ۸۰ هزار دستگاه کیا اسپورتیج

فراخوان کیا اسپورتیج
فراخوان کیا اسپورتیج

فراخوان ۷۹٬۸۸۴ دستگاه کراس‌اوور کیا اسپورتیج در روسیه که در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ توسط نمایندگی‌های رسمی به فروش رسیده‌اند.






فراخوان‌ های خودرویی یکی از ابزارهای کلیدی در صنعت خودروسازی جهان برای حفظ ایمنی و اعتماد مصرف‌ کنندگان به شمار می‌روند. هنگامی که نقص فنی یا خطر بالقوه‌ ای در یک یا چند مدل خودرو شناسایی می‌شود، خودروسازان موظف‌‌اند با اعلام فراخوان، مالکان را از مشکل آگاه کرده و اقدامات اصلاحی لازم را به‌ صورت رایگان انجام دهند. این روند که اغلب با همکاری نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد، نه‌تنها از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند، بلکه نقش مهمی در ارتقای استانداردهای تولید، مسئولیت‌ پذیری برند ها و افزایش شفافیت در بازار خودرو دارد. از نمونه فراخوان های صورت گرفته در ایران می توان به مورد اکسل عقب ام وی ام X55 پرو اشاره کرد که شرکت مدیران خودرو موفق به انجام آن شد.

دلیل فراخوان کیا اسپورتیج

دلیل این کمپین خدماتی به این صورت اعلام شده است؛ در خودروهای اسپورتیج مدل SLe که در کارخانه کیا در اسلواکی تولید شده‌اند، لازم است تا فیوز چندگانه HECU تعویض شود. هدف از این اقدام کاهش آمپر برای محافظت بهتر از مدار برق خودرو عنوان شده است. این عملیات مانند تمام فراخوان های رسمی به‌صورت رایگان برای مالکان خودروها انجام خواهد شد.

فراخوان در ایران

در کشورمان ایران، خودروسازان و مونتاژکاران وطنی معمولاً تجربه چندانی در این زمینه ندارند و البته واکنش بازار و مردم به این موضوع نیز از طرفی سبب می شود که خودروسازان رغبتی نیز به اعلام رسمی و گسترده فراخوان ها نداشته باشند، چراکه با اعلام و انجام فراخوان در خصوص یک مدل خودرو در ایران، عموماً مردم به‌جای پرداختن به حسن انجام این عمل، فوراً شروع به پس زدن آن خودرو و گوشه نشین کردن آن در بازار می کنند. این درحالی‌ست که این امر در دنیا کاملاً پذیرفته شده است و یک اتفاق مثبت در خصوص حسن انجام وظیفه شرکت مربوطه تلقی می شود. به نظر می رسد مردم ما نیز در این زمینه نیازمند یک فرهنگ‌سازی نو و درست هستند.

source

توسط khodrocamp.ir