در این نمایشگاه تنها یک محصول عرضه شده است: نسخه به‌روزرسانی‌شده مدل Y که از چین وارد شده و نماینده اولیه تسلا برای بازار هند به‌شمار می‌رود.

با این‌حال، ورود تسلا به هند با چالش‌های جدی همراه است. تعرفه‌های سنگین وارداتی باعث شده‌اند که قیمت نهایی مدل Y در هند تا دو برابر قیمت پایه جهانی افزایش یابد. بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت تسلا، قیمت مدل Y دیفرانسیل عقب از ۶.۱ میلیون روپیه (تقریباً ۷۰ هزار دلار) آغاز می‌شود، در حالی که همین مدل در آمریکا با قیمت پایه ۴۴ هزار و ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

طبق برنامه اعلام‌شده، تحویل خودروهای تسلا در هند از اواخر سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد. اما با توجه به میانگین درآمد سالانه حدود ۴ هزار دلاری در این کشور، انتظار نمی‌رود تسلا در کوتاه‌مدت به فروش بالایی دست یابد. این در حالی است که هند از نظر حجم فروش، سومین بازار بزرگ خودروی جهان محسوب می‌شود، اما سهم خودروهای برقی در این بازار هنوز تنها ۴ درصد است.

سومن ماندال، تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، معتقد است که با وجود قیمت بالای محصولات تسلا، این برند فعلاً نقش کلیدی در بازار ایفا نخواهد کرد. با این حال، به گفته او، ظرفیت رشد این بازار بسیار بالاست.

خوش‌بینی نسبت به آینده بازار خودروهای برقی در هند، بر پایه روندهای جمعیتی و اقتصادی این کشور شکل گرفته است. طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، جمعیت هند تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۱.۷ میلیارد نفر خواهد رسید، در حالی که جمعیت چین در همان بازه زمانی با کاهش مواجه می‌شود. هرچند بخش بزرگی از جمعیت هند هنوز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و نرخ مشارکت اقتصادی پایین است، اما طبقه متوسط در حال گسترش است؛ روندی که می‌تواند بستر مناسبی برای رشد برندهایی مانند تسلا در آینده فراهم کند.


source

توسط khodrocamp.ir