نسل جدید کامیونهای مرسدس بنز همگی بر پایه eActros 600 خواهند بود.

مرسدس بنز اعلام کرده است که محوریت تمام کشندهها و کامیونهای جدیدش بر اساس eActros 600 خواهند بود.
مرسدس بنز تراکس بار دیگر با معرفی محصولات جدید بر پایه eActros 600، استانداردهای صنعت حمل و نقل بینالمللی را تغییر داد. این کامیون برقی پیشرفته که از زمان معرفی رسمی خود در نوامبر ۲۰۲۴ به سرعت به نماد جدیدی برای کامیونهای سبز تبدیل شد، امروز گستره خانواده خود را بزرگتر میبیند؛ تصمیمی که میتواند نقش تاریخی این برند آلمانی را در آینده حمل و نقل سبز تثبیت کند.
تنوع محصولات؛ پاسخ به تمام نیازهای آینده

جدیدترین نسخههای کامیون برقی مرسدس بنز که از پاییز ۲۰۲۵ قابل سفارش خواهند بود که شامل کشندهها و شاسیهای پلتفرم با فاصله محورهای متنوع هستند. خریداران امکان انتخاب بین دو پک باتری متفاوت و مدلهایی با کابین بلند را خواهند داشت، فرصتی که میتواند طیف وسیعی از نیازهای بازار را پوشش دهد.
به گفته «آخیم پوکرت»، مدیرعامل مرسدس بنز تراکس:
«هدف ما این است که با افزایش سرعت برقی سازی، روند برقی کردن صنعت حمل و نقل را متحول کنیم. نیازهای مشتریان بسیار متنوع است؛ مخصوصاً از لحاظ ظرفیت حمل بار و بُرد عملیاتی. ما با مدلهای جدید، مزیتهای ساختاری eActros 600 را توسعه خواهیم داد تا مشتریان بهینهترین راهکارهای حمل و نقل برقی و اقتصادی را داشته باشند.»
رویکردی جامع به آینده کامیونهای برقی

عرضه این مدلهای جدید، صرفاً آغاز تحول مرسدس بنز در نسل دوم کامیونهای برقی سنگین (eHGV) است. برای کاربردهای عمرانی و عمرانی-شهری، تولید محدود مدل eArocs 400 از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. کامیونی که در نمایشگاه معتبر Bauma 2025 معرفی شد و همان فناوری باتری پیشرفته eActros 600 را به کار میگیرد. همچنین برنامه ریزی شده تا در پایان سال جاری، تولید مدلهای eActros 300 و ۴۰۰ نسل اول متوقف شود و مدل eEconic همچنان روی خط تولید باقی بماند.
پرچمدار نوآوری، eActros 600

بنز eActros 600 نه فقط اولین کامیون برقی مرسدس بنز با این برد و ظرفیت است، بلکه اکنون عنوان «کامیون بینالمللی سال ۲۰۲۵» را نیز یدک میکشد. از دسامبر گذشته نخستین نمونههای این کامیون در اختیار مشتریان قرار گرفته و به سرعت وارد ناوگانهای حملونقل اروپایی شدهاند.
این کامیون با سه پک باتری ۲۰۷ کیلووات ساعتی و در مجموع ظرفیت ۶۲۱ کیلووات ساعت، استاندارد جدیدی در میان رقبای خود خلق میکند. مرسدس بنز برای این کامیون از باتریهای لیتیوم آهنفسفات (LFP) استفاده میکند که به دوام و عمر بالای خود مشهورند. هر بار شارژ کامل میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر را پوشش داده و اگر در طول مسیر از شارژرهای سریع بینراهی استفاده شود، این بُرد روزانه به ۱۰۰۰ کیلومتر نیز میرسد.
جمع بندی، آینده نزدیک حمل و نقل سبز
با این تحولات، مرسدس بنز تراکس نشان داده که آینده حمل و نقل سنگین باید بیشتر از همیشه به سمت برقیشدن حرکت کند. با eActros 600 و خانواده در حال افزایش آن، دیگر کامیون برقی یک مفهوم آزمایشی یا لوکس نیست، بلکه واقعیتی عملی و اقتصادی در جادههای اروپا و بهزودی در سراسر جهان خواهد بود.
اکتروس مرسدس بنز
source