موتورسیکلت TVS Apache RTR 310 مدل 2025؛ چهرهای تازه و فناوریهای پیشرفتهتر

شرکت TVS Motor بهتازگی نسخهای بهروزرسانیشده از موتورسیکلت Apache RTR 310 را معرفی کرده است؛ مدلی که با اضافه شدن چند ویژگی جدید، تغییرات ظاهری و همچنین گزینههای بیشتر در قالب پلتفرم «ساخت سفارشی» (Build-To-Order یا BTO)، به بازار عرضه میشود. این موتورسیکلت همچنان از همان پیشرانه تکسیلندر ۳۱۲.۱۲ سیسی بهره میبرد که توان ۳۵.۶ اسب بخار در دور موتور ۹,۷۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۸.۷ نیوتنمتر در ۶,۶۵۰ دور بر دقیقه تولید میکند.
اگرچه این اعداد نسبت به مدل قبلی تغییری نداشتهاند، اما به گفته TVS، موتور بازتنظیم شده است تا پاسخدهی بهتری در شرایط رانندگی واقعی داشته باشد. از دیگر بهروزرسانیهای فنی میتوان به تطبیق با استاندارد OBD2B اشاره کرد که امکان ثبت دادههای آلایندگی بهصورت لحظهای را فراهم کرده و موتورسیکلت را با مقررات زیستمحیطی جدید همراستا کرده است.
یکی از تغییرات ظاهری قابلتوجه در نسخه جدید، اضافه شدن درپوش شفاف کلاچ است؛ ویژگیای که برای اولین بار در این سگمنت ارائه میشود و پیشتر تنها در مدل اسپرت و (Semi-Fairing) RR 310 این برند دیده شده بود.
تنوع رنگ و طراحی تازه برای سال ۲۰۲۵

TVS برای حفظ جذابیت بصری، سه رنگ جدید به سبد رنگبندی مدل ۲۰۲۵ اضافه کرده است. در این میان، رنگ ویژه Sepang Blue همچنان منحصراً برای نسخههای گرانتر BTO باقی مانده است. همچنین سیستم تعلیق جلو در نسخه پایه بهروزرسانی شده است و حالا از سیستم تعلیق USD با قطر ۴۳ میلیمتر بهره میبرد، که آن را با سایر نسخهها همراستا میسازد.
اضافه شدن امکانات رفاهی و فناوریهای پیشرفته

راهنمای پویشی Sequential Turn Signals (نوعی چراغ راهنماست که چراغهای LED، بهصورت دنبالهدار یکییکی و پشتسر هم روشن خواهند شد) و گاردهای محافظ دست، حالا بهصورت استاندارد در همه مدلها ارائه میشوند. نمایشگر دیجیتال هم به نسل دوم ارتقا یافته و رابط کاربری آن بهطور کامل بازطراحی شده است. این نمایشگر اکنون از چند زبان پشتیبانی میکند و امکان شخصیسازی منوها در آن گسترش یافته است.
برنامه BTO همچنان یکی از تفاوتهای اصلی Apache RTR 310 با رقبا به شمار میآید و به خریداران اجازه میدهد بستههایی مانند Dynamic Pro Kit را به موتور اضافه کنند. این بسته قابلیتهایی مثل سیستم استارت بدون کلید، کنترل گشتاور در حالت شتاب منفی (Drag Torque Control) و لانچ کنترل را معرفی میکند که همگی در پلتفرم RT-DSC یکپارچه شدهاند.
پلتفرم RT-DSC که مخفف «کنترل پایداری دینامیکی با تنظیمات مسابقهای» است، همچنان قابلیتهایی مانند ترمز ABS در پیچها، کنترل کشش و مهار بلند شدن چرخ جلو را ارائه میدهد. رابط کاربری موتورسوار نیز سادهسازی شده است و بسیاری از کلیدهای فیزیکی حذف شدهاند تا تمرکز بیشتری بر استفاده از نمایشگر جدید باشد.
ارگونومی آشنا، قیمتگذاری جدید

طراحی کلی و موقعیت قرارگیری راکب (ارگونومی) تغییر چندانی نکرده و همان حالت تهاجمی مدلهای قبلی Apache را حفظ کرده است.
قیمتگذاری نسخه بهروزرسانیشده Apache RTR 310 از حدود ۲,۳۹,۹۹۰ روپیه (تقریباً ۲,۸۹۰ دلار آمریکا) برای نسخه پایه آغاز میشود و تا ۲,۵۷,۰۰۰ روپیه (حدود ۳,۱۰۰ دلار) برای نسخه کامل اما غیرسفارشی ادامه مییابد. گزینههای سفارشی BTO نیز بسته به ویژگیهای انتخابی، از ۲,۷۵,۰۰۰ روپیه (حدود ۳,۳۱۰ دلار) شروع میشوند. عرضه این مدلها از تاریخ ۱۶ جولای در شهرهای اصلی هند از جمله بمبئی، بنگلور، دهلی، چنای و کلکته آغاز شده است.
TVS موتور موتورسیکلت TVS Apache RTR 310 موتورسیکلت TVS Apache RTR 310 مدل 2025
source