
با وجود نامی که ممکن است برای برخی ناملموس یا حتا ناهماهنگ با فضای خودرویی به نظر برسد، میتسوبیشی Destinator بهخوبی نشان داده است که فراتر از نامش حرف برای گفتن دارد.
فهرست مطالب
- طراحی میتسوبیشی Destinator مدل ۲۰۲۶
- مشخصات فنی میتسوبیشی Destinator مدل ۲۰۲۶
این شاسیبلند سهردیفه جدید، که در واقع نسخه تولیدی کانسپت DST سال گذشته بهشمار میرود، بخشی از تلاش میتسوبیشی برای گسترش سبد محصولاتش در بازارهای جنوبشرقی آسیاست؛ بازاری که پتانسیل بالایی در جذب خودروهای خانوادگی، اقتصادی و مجهز دارد. برخلاف برخی مدلهای اخیر این برند که بر پایه محصولات رنو یا نیسان بازطراحی شدهاند، Destinator یک پروژه نسبتاً مستقل است و در ظاهر و طراحیاش هم این استقلال کاملاً مشهود است.
طراحی میتسوبیشی Destinator مدل ۲۰۲۶


در نمای بیرونی، Destinator از زبانی بهره میبرد که جسور، آیندهنگر و درعینحال سادهفهم است. فرم کلی بدنه ساختار جعبهای و ایستاده دارد که باعث شده حس یک SUV واقعی و قابلاعتماد به بیننده منتقل شود. خطوط بدنه با حجمپردازیهای زاویهدار، بهخصوص در ناحیه گلگیرها، حس استحکام و پایداری را تقویت میکنند.
نمای جلویی میتسوبیشی Destinator با زبانی مدرن و جسورانه طراحی شده است که فوراً توجه را جلب میکند. جلوپنجره بزرگ با ساختار شبکهای ششضلعی و ترکیب مشکی براق، هویت قوی و بهروز این SUV را به نمایش میگذارد. چراغهای جلو از نوع LED با طراحی تقسیمشده و خطوط نوری عمودی، جلوهای آیندهنگر و پیشرفته به خودرو بخشیدهاند. این چراغها علاوه بر زیبایی، کارکرد مناسبی در شرایط نوری مختلف دارند و با هماهنگی کامل در طراحی کلی جلوپنجره و سپر، حس استحکام و دوام را منتقل میکنند. سپر جلو با طراحی زاویهدار و ترکیب رنگ مشکی و بدنه، نمایی عضلانی و مقاوم را ایجاد کرده است.
در نمای کناری، خط شانهای بلند از انتهای چراغ جلو آغاز شده است و تا چراغ عقب امتداد مییابد. قوس گلگیرها با طراحی بیرونزده و برجسته و فلاپهای مشکیرنگ اطراف گلگیر، به خودرو نمایی ماجراجویانه بخشیدهاند. ستون C با یک پوشش تزیینی مشبک همراه شده که به خودرو شخصیتی خاص داده، و در ترکیب با ریل باریک سقفی و رینگهای ۱۸ اینچی دو رنگ با طراحی مدرن، هماهنگی خوبی ایجاد کرده است.

نمای عقب Destinator طراحی خاصتری دارد. چراغهای عقب با الگوی Tشکل و امضای نوری LED عمودی، حالتی صنعتی و مدرن دارند. این چراغها بهصورت کشیده به دو طرف گسترش یافتهاند و طراحیشان بهگونهای است که هم از فاصله دور و هم در شب، هویت بصری مشخصی به خودرو میدهند. درِ صندوق با فونت ساده و کشیده نام DESTINATOR را در میانه خود جای داده و لوگوی میتسوبیشی در بالای آن دیده میشود. سپر عقب دورنگ و خطوط شکسته، حس مقاومت و پایداری در برابر شرایط مختلف جادهای را القا میکند. در پایینترین بخش سپر، دیفیوزری با طراحی تهاجمی و رنگ تیره قرار گرفته که اندکی چاشنی اسپرت به این شاسیبلند خانوادگی اضافه کرده است.


در فضای داخلی نیز زبان طراحی مدرن، تا حد زیادی ادامه پیدا کرده اما با نگاهی کاملاً کاربردیتر. طراحی داشبورد ساده اما خاص است؛ نمایشگر ۸ اینچی جلو راننده درون یک قاب براق مشکی ضخیم جای گرفته که تا حدودی یادآور تبلتهای قدیمی اوایل دهه ۲۰۱۰ است. این قاب در سطحی پایینتر از نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار دارد و همین اختلاف ارتفاع، طراحی داشبورد را کمی متفاوت از رقبا جلوه میدهد. برخلاف بسیاری از خودروهای جدید که کاملاً وابسته به صفحات لمسی شدهاند، میتسوبیشی در Destinator همچنان استفاده از دکمههای فیزیکی برای کنترل تهویه مطبوع، تنظیمات رانندگی و صدا را حفظ کرده؛ تصمیمی که برای بسیاری از رانندگان سنتیتر دلگرمکننده است.
فضای داخلی با ترکیب چرم مصنوعی تیره، تریم فلزی برسخورده و نوارهای نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، جلوهای لوکستر از سطح واقعی کلاس خودرو ارائه میدهد. نورهای مخفی در داشبورد، درها و کنسول وسط، بهخصوص در رانندگی شبانه، حالتی آرامشبخش و مدرن فراهم میکنند. چیدمان کنسول میانی منطقی و خلوت است؛ با اهرم دنده سنتی، دکمههای کنترل ترمز پارک برقی و انتخاب حالتهای رانندگی. در بحث امکانات، میتسوبیشی چیزی کم نگذاشته است، از سانروف پانورامیک و سیستم صوتی Yamaha گرفته تا درگاههای USB برای هر سه ردیف سرنشین، دریچههای تهویه مستقل برای ردیف سوم، و صندلیهایی با تقسیمبندی ۴۰:۲۰:۴۰ در ردیف دوم و ۵۰:۵۰ در ردیف سوم که قابلیت خواباندن کامل دارند و فضای بار جاداری ایجاد میکنند.
مشخصات فنی میتسوبیشی Destinator مدل ۲۰۲۶

از نظر فنی، Destinator با یک پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی عرضه میشود که توان تولید ۱۶۱ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس پیوستهمتغیر (CVT) به چرخهای جلو منتقل میشود. سیستم تعلیق عقب از نوع تعلیق میله پیچشی است که ساده و کمهزینه بوده، اما برای یک کراساوور اقتصادی قابل قبول است. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، همراه با رینگ های ۱۸ اینچی، عملکرد ترمزگیری مطمئنی فراهم میکنند. وزن خالص خودرو با توجه به نبود سیستمهای هیبریدی یا الکتریکی، در سطح منطقی ۱۴۹۵ کیلوگرم باقی مانده است.
از نظر ابعادی، طول کلی خودرو ۴۶۸۰ میلیمتر، عرض آن ۱۸۴۰ میلیمتر و ارتفاعش ۱۷۸۰ میلیمتر است؛
درحالیکه فاصله محوری چشمگیر ۲۸۱۵ میلیمتری آن نسبت به مدل Outlander، فضای داخلی بیشتری بین محورهای جلو و عقب ایجاد کرده است. این خودرو هرچند فاقد سیستم چهارچرخ محرک است، اما با ارتفاع مناسب از سطح زمین، ۲۱۴ میلیمتر و تا ۲۴۴ میلیمتر در صورت حذف پوشش زیر بدنه، در مسیرهای ناهموار عملکردی قابلقبول دارد. همچنین، سه حالت رانندگی Gravel (شن)، Wet (سطح خیس) و Mud (گل و لای) نیز برای شرایط متنوع جادهای در نظر گرفته شدهاند.
Destinator بهعنوان یک شاسیبلند هفتنفره خانوادگی، در نخستین مرحله وارد بازارهای جنوبشرق آسیا شده است و سومین محصول تولید داخل میتسوبیشی اندونزی پس از Xpander و Xforce محسوب میشود. با توجه به طراحی جذاب، تجهیزات کامل و ابعاد متناسب، این خودرو میتواند در بازارهایی که بهدنبال یک کراساوور اقتصادی با ظاهر مدرن و امکانات کافی هستند، بهخوبی بدرخشد.
نوشته میتسوبیشی Destinator مدل 2026؛ کراس اوور ژاپنی با طراحی آینده نگر اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
source