
رنو شاسیبلند جدیدی بنام بورئال را معرفی کرده که برای عرضه در بیش از 70 کشور خارج از اروپا در نظر گرفته شده است. رنو بورئال در اصل نسخه رنو از داچیا بیگستر است که اوایل امسال معرفی شد اما با تغییراتی در ظاهر، پیشرانهها و امکانات رفاهی، متناسب با نیازهای بازارهای هدف طراحی شده است. این کراساوور با طول 4,560 میلیمتر، عرض 1,840 میلیمتر و ارتفاع 1,650 میلیمتر، روی فاصله محوری 2,700 میلیمتری قرار دارد که فضای صندوق عقب ۵۸۶ لیتری را فراهم میکند.
از نظر ظاهری، آنچه رنو بورئال را از بیگستر متمایز میکند، نمای جلویی کاملاً رنویی آن است که هویت برند را فریاد میزند. سایر عناصر متمایز شامل سقف دورنگ، صفحات محافظ آلومینیومی، سانروف پانورامیک و ریلهای سقفی هستند. در کابین، داشبورد خودرو تا حدی از رنو 4 و رنو 5 برقی الهام گرفته است. برجستهترین عناصر کابین، دو نمایشگر ۱۰ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتال و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستند. این خودرو همچنین از قابلیت با بهروزرسانیهای از راه دور برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و سیستمهای کمکراننده رنو هم بهره میبرد
کول باکس در کنسول مرکزی، پورتهای USB، شارژر بیسیم و نورپردازی داخلی ۴۸ رنگ هم از دیگر امکانات این کراساوور فرانسوی هستند. دیگر ویژگی جذاب رنو بورئال سیستم صوتی ۱۰ بلندگویی هارمن کاردون است که با همکاری ژان میشل ژار، پیشگام موسیقی الکترونیک توسعه یافته و کیفیتی فراتر از استانداردهای معمول دارد.
مشخصات فنی رنو بورئال
رنو بورئال در آینده با پیشرانههای متنوعی عرضه خواهد شد اما در ابتدا فقط با موتورهای بنزینی ارائه میشود. این یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم است که در دو نسخه بنزینی و فلکسفیول (مناسب با سوخت اتانول) عرضه میشود. نسخه بنزینی بسته به بازار، ۱۳۸ یا ۱۵۶ اسب بخار تولید میکند درحالیکه نسخه فلکسفیول ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ یا ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد. این پیشرانه فعلاً با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه همراه است. رنو ادعا میکند شتاب صفرتاصد این شاسیبلند ۹.۲۶ ثانیه است.
رنو عرضه بورئال را از اواخر امسال در برزیل آغاز میکند و سپس راهی بازار سایر کشورهای آمریکای جنوبی، ترکیه، هند، خاورمیانه، کشورهای مدیترانهای و کره جنوبی خواهد شد. تولید این مدل در برزیل و ترکیه انجام میشود. بورئال اولین خودرو از ناوگان هشتگانهای است که رنو طبق برنامه بینالمللی خود که در سال ۲۰۲۳ اعلام شد، با سرمایهگذاری ۳ میلیارد یورویی تا چند سال آینده در بازارهای غیراروپایی عرضه خواهد کرد. رنو امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۷، درآمد هر خودرو در این بازارها نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر شود.
