لامبورگینی Temerario GT3؛ حذف سیستم هیبرید و تمرکز بر مسابقه

حضور مدلهای مسابقهای در ترکیب محصولات لامبورگینی همیشه بخشی جداییناپذیر از هویت این برند بوده و حالا نخستین خودروی مسابقهای بر پایه مدل جدید Temerario معرفی شده است.
این نسخه موسوم به GT3، به دلیل الزامات مقررات مسابقهای، سیستم هیبرید را کنار گذاشته و با مجموعهای از تغییرات فنی و ساختاری، به خودرویی سبکتر و مقاومتر برای پیست تبدیل شده است.
پیشرانه این خودرو همچنان یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری تویینتوربو است، اما قدرت آن از ۸۰۰ اسببخار در مدل جادهای به ۵۵۰ اسببخار در نسخه مسابقهای کاهش یافته است. طراحی مجدد محفظه هوای موتور برای توربوشارژرهای کوچکتر، استفاده از شاتونهای تیتانیومی، و تنظیمات جدید نرمافزاری باعث شدهاند قدرت موتور در بازه وسیعتری از دور موتور قابل دسترسی باشد.


قابلیت تعمیر سریع یکی از ویژگیهای برجسته این خودروست. لامبورگینی ساختار خودرو را طوری طراحی کرده است که تیم مکانیکی بتواند در زمان کوتاهی قطعات بدنه، سیستم تعلیق و سایر اجزا را تعویض کند.
با حذف سیستم هیبرید، شاسی آلومینیومی نیز بازطراحی شده است. در طراحی جدید، بخش عقب به گونهای شکل گرفته که گیربکس ششسرعته به شکل عرضی برروی شاسی فیکس شده است و این سبک طراحی فضای بیشتری برای تعمیرات در اختیار تیم تعمیر قرار می دهد.
بدنه این مدل از کامپوزیت کربنی ساخته شده است که علاوه بر حفظ ظاهر مدل اصلی Temerario، به بهبود آیرودینامیک و خنککنندگی خودرو کمک میکند. این بهینهسازیها شامل سیستم ترمز، رادیاتورها و توربوشارژرها نیز میشود. بخشهای جلو و عقب خودرو به صورت یکپارچه ساخته شدهاند و کف خودرو از چهار قسمت مجزا تشکیل شده است تا تعمیرات سریعتر انجام شود.


نسخه مسابقهای Temerario همچنین به قفس ایمنی یکپارچه، سیستم سوخترسانی بهبودیافته، کمکفنرهای قابل تنظیم ششجهته KW، فرمان هیدرولیکی و رینگهای ۱۸ اینچی ساخت Ronal AG مجهز است. این خودرو هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و قرار است نخستین حضور رسمیاش را در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ تجربه کند. تا آن زمان باید منتظر بمانیم تا عملکرد واقعی GT3 را در میدان مسابقه ببینیم.
لامبورگینی لامبورگینی Temerario GT3
source