هرچند مرسدس AMG بیشتر به خاطر موتورهای V8 قدرتمند و پرسروصدا شهرت دارد اما این شرکت حالا با کانسپت AMG GT XX رویکردی جسورانه در الکتریکی‌سازی اتخاذ کرده است. این سدان با 1340 اسب بخار و سرعت 360 کیلومتر بر ساعت، پیش‌نمایشی از اولین خودروی الکتریکی تولیدی AMG در سال آینده است و آماده رقابت با لوسید ایر سفایر و پورشه تایکان توربو GT خواهد بود.

مرسدس AMG GT XX

این کانسپت اگرچه با ویژگی‌هایی مثل با صندلی‌های مسابقه‌ای GT3 و کمربندهای پنج‌نقطه‌ای هنوز تولیدی نیست اما AMG تأکید دارد که فناوری‌های آن آماده تولید هستند و در مدل‌های آینده روی پلتفرم AMG.EA استفاده خواهند شد. طراحی مرسدس AMG GT XX با رنگ نارنجی الهام‌گرفته از سوپراسپرت افسانه‌ای C111، ظاهری متمایز و تهاجمی دارد. نمای جلویی ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما ضریب درگ 0.198 با رینگ‌های پهن و آینه‌های جانبی قابل‌توجه است.

مرسدس AMG GT XX

کاورهای کربنی متحرک رینگ‌ها که با انرژی جنبشی چرخ‌ها کار می‌کنند، جریان هوا و خنک‌سازی ترمز را بهینه می‌کنند و تنها 1 تا 2 کیلوگرم به وزن رینگ‌های استاندارد اضافه می‌کنند. داخل کابین، صندلی‌های ریکارو با روکش ساخته‌شده از لاستیک‌های بازیافتی GT3، نمایشگر دوگانه بزرگ، فرمان یوغی شکل با انتخاب‌گرهای چرخشی و شیفترهای پدالی دیده می‌شود. تریم نارنجی و نورپردازی داخلی، فضایی لوکس ایجاد کرده و بازیافت یک تایر GT3 برای روکش کل کابین کافی است.

مرسدس AMG GT XX، سوپرسدان برقی با 1340 اسب بخار و صدای موتور V8

مشخصات فنی مرسدس AMG GT XX

مرسدس AMG GT XX از معماری 800 ولتی با باتری استوانه‌ای خنک‌شونده مستقیم بهره می‌برد که با شارژ 850 کیلوواتی، در 5 دقیقه حدود 400 کیلومتر برد اضافه می‌کند. سه موتور الکتریکی شامل دوتا عقب و یکی جلو با گیربکس‌های سیاره‌ای و اینورترهای خنک‌شونده با آب، 1340 اسب بخار تولید می‌کنند. واحد جلویی در حالت کروز برای کارایی بهتر غیرفعال می‌شود. برای حس AMG، صدای V8 شبیه‌سازی‌شده از بلندگوهای داخل محفظه چراغ‌ها پخش می‌شود. علاوه بر این، شیفترهای پدالی هم شبیه‌سازی تعویض دنده گیربکس مشابه هیوندای آیونیک 5 N ارائه می‌دهند.

مرسدس AMG GT XX، سوپرسدان برقی با 1340 اسب بخار و صدای موتور V8

برخی ویژگی‌های کانسپت مرسدس AMG GT XX مانند رنگ مایع کناره‌ها و نوار LED عقب ممکن است به دلیل مقررات ایمنی به تولید نرسند اما ویژگی‌های قوای محرکه آن نویدبخش آینده‌ای قدرتمند برای AMG است. بااین‌حال، تعرفه‌های 25 درصدی آمریکا، افزایش هزینه باتری‌ها و رقابت با مدل‌هایی مانند شیائومی SU7 Ultra چالش‌هایی برای تولید ایجاد می‌کند. بااین‌حال، تعهد AMG به یک خودروی الکتریکی تمام‌عیار به‌جای هیبرید سنگین، نویدبخش آینده‌ای هیجان‌انگیز با غرش V8 است.

source

توسط khodrocamp.ir