نمایشگاه خودرو شیراز در ابهام آینده و ادامه رکود بازار خودرو

بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز در ابهام آینده و ادامه رکود بازار خودرو در حالی به پایان رسید (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) که غیر از مشکلاتی که از سال های قبل به سال جدید منتقل شده، تنش ها و چالش های بخش خصوصی بیشتر از گذشته شده است و آنگونه که به نظر می رسد بازار خودرو روزهایش را باید در انتظار یک تصمیم قاطع سپری کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، معمولاً نمایشگاه های خودرو برای به نمایش درآوردن جدیدترین دستاوردها و محصولات برگزار می شود. در این نوع رویدادها شرکت کنندگان برای معرفی هر چه بهتر آنچه که دارند و خواهند داشت در تماسی مستقیم با بازدیدکنندگان تلاش می کنند.
هر یک از این شرکت ها با انتخاب روش های متنوع و مختلف حضور و معرفی هم جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کنند و هم برای کسب سهم بیشتر از بازار تلاش می کنند. بازدیدکنندگان نیز سعی می کنند در فرصت پیش آمده با استفاده از کارشناسان مستقر، اطلاعات و دانش خود نسبت به محصولات در معرض نمایش را برای انتخاب بهترین بیشتر کنند.
مشکلات پرشمار بازار خودرو
در این فضا آیا مشکلات پرشمار بازار خودرو آیا اجازه تصمیم گیری و برنامه ریزی را به دو طرف می دهد؟ این نمایشگاه ها در حالی برگزار می شوند که در حال حاضر برای واردات خودرو فعلاً ارز نیست؛ قیمت محصولات تولید داخل اصلاح نشده است؛ تعرفه واردات قطعات افزایش یافته است؛ هزینه تولید و قیمت تمام شده بالا رفته است؛ هر دو شرکت بزرگ درخواست افزایش قیمت داده اند؛ وزارت صمت غیر از همان نقش قدیمی و ایجاد سد و بند و تأکید بر باید و نبایدها، هنوز کار خاصی نکرده است، آینده بازار و اقتصاد کشور به درآمدهای ارزی گره خورده است. باز یا محکم تر شدن این گره به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.
بازار خودرو به امید زنده مانده است
در این شرایط هر چند رکود مهمان دائمی بازار غیرطبیعی خودروی ایران شده است، اما با این حال به نظر می رسد که با امید زنده مانده است. این امید موجب شد که در نمایشگاه خودروی شیراز ۲۵ شرکت خودروساز و واردکننده برای معرفی مطلوب تر خودروها، خدمات و فعالیت های خود با هم به رقابت بپردازند.
به نظر می رسد که متولیان و مسئولان و در کل حکمرانی اقتصادی کشور باید این امید را زنده نگه دارد و شرایط دسترسی مردم برای خرید خود را تسهیل کند. به بیان ساده تر برای تزریق آرامش به بازار و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و کوتاه تر شدن مسیر دسترسی مردم به خرید خودرو، بهتر است که هم از مرکب آزمون و خطا پیاده شوند و هم به مسائل از دیدگاه ملی مبتنی بر آینده نگری نگاه کنند. بازار خودرو، وضعیت تولید و واردات نشان می دهد دیدگاه های جناحی، فردی و گروهی تاکنون نتیجه ای نداشته است. آیا باور این موضوع امکان پذیر است؟
بازار خودرو نمایشگاه خودرو شیراز 1404 واردات خودرو
source