پژو E-208 GTi؛ هاچ‌بک‌های داغ بنزینی جای خود را به برقی‌ها می‌دهند

پژو E-208 GTi
پژو E-208 GTi

پژو با معرفی E-208 GTI، سنت هاچ‌بک های داغ بنزینی را زیر پا گذاشت.






فهرست مطالب

  • پژو E-208 GTI
  • تغییرات فنی که سبب ظاهری عضلانی تر شده اند
  • فضای داخلی

پژو زودتر از فولکس‌ واگن وارد عرصه GTI الکتریکی شد. با این‌که آلمانی‌ ها در سال ۲۰۲۳ یک کانسپت معرفی کرده و از آن زمان درباره نسخه تولیدی صحبت می‌ کنند، اما فرانسوی‌ ها نسخه تولیدی را زودتر معرفی کردند. نسل موتور احتراقی در سال ۲۰۲۰ با مدل ۳۰۸ GTi به پایان رسید و حالا مدل جدید E-208 GTi آغازگر فصل الکتریکی این داستان است.

پژو E-208 GTI

این اولین مدل کاملاً الکتریکی از پژو اسپرت است و در ادامه مدل هیبریدی ۵۰۸ قرار می‌گیرد که چند سال پیش معرفی شد. این هاچ‌بک جدید دیفرانسیل جلوست و به موتوری ارتقا یافته مجهز شده است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگر این اعداد برایت آشناست، باید گفت که این همان خروجی‌‌ای است که در آبارث 600e هم می‌بینیم.

این افزایش قابل توجهی است؛ ۱۲۴ اسب بخار و ۸۵ نیوتن‌متر بیش‌تر از نسخه استاندارد. این اعداد و ارقام پژو ۲۰۸ GTI را تنها در ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسانند. حداکثر سرعت این هاچ‌بک برقی هم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جای تعجب ندارد که عملکرد بالا به قیمت کاهش بهره‌وری تمام می‌شود. اولویت دادن به سرعت به جای برد، باعث می‌شود که برد ترکیبی طبق استاندارد WLTP از ۴۳۳ کیلومتر به ۳۵۰ کیلومتر کاهش یابد. مدل GTi همان باتری ۵۴ کیلووات‌ ساعتی استاندارد را حفظ کرده است و می‌تواند با استفاده از شارژر سریع DC با توان ۱۰۰ کیلووات، در حدود نیم ساعت از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

پژو E-208 GTi

تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با اندازه ۲۱۵/۴۰/۱۸، دیفرانسیل لغزش محدود یکپارچه با گیربکس و میله ضدغلتش جدید در محور عقب از جمله دیگر مشخصات این هاچ‌بک بسیار جذاب هستند. ترمزهای جلو نیز از دیسک‌ های بزرگ‌تر ۳۵۵ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستون بهره می‌برند. می‌خواهید همه سیستم‌های کمک‌راننده را با یک فشار غیرفعال کنید؟ کافی‌ است حالت رانندگی Sport را فعال کنید!

تغییرات فنی که سبب ظاهری عضلانی تر شده اند

اما GTi فقط یک موتور قوی‌تر نیست. پژو آن را به سیستم تعلیق اسپرت سفت‌ تری مجهز کرده که ارتفاع خودرو را ۳۰ میلی‌ متر کاهش داده است. عرض محور جلو و عقب به ترتیب ۵۶ میلی‌ متر و ۲۵ میلی‌ متر افزایش یافته است تا ظاهری تهاجمی‌ تر به خودرو ببخشد. رینگ های ۱۸ اینچی جدید با طراحی خاص و نوستالژیک، گلگیرهای برجسته، رنگ قرمز جسورانه‌ ی بدنه و… ادای احترامی هستند به مدل افسانه‌ای ۲۰۵ GTi. جزییات ظریف آیرودینامیکی مانند لبه اسپویلر جلو، خط قرمز چراغ های جلو و دیفیوزر عقب با چراغ مه‌شکن LED یکپارچه، تکمیل کننده ظاهر این هاچ‌بک جذاب هستند.

فضای داخلی

در فضای داخلی، E-208 GTi خود را از نسخه‌های استاندارد این خودرو متمایز می‌کند. صندلی‌های جلوی بازطراحی‌ شده با تکیه‌گاه‌ های سر یکپارچه و نوار قرمز مرکزی، به مدل کلاسیک ۲۰۵ GTi ۱.۹ ادای احترام می‌کنند. در همین حال، طرح پارچه‌ ای صندلی ها یادآور مدل ۲۰۵ GTi 1.6 است. تزیینات آلکانترا، کف‌پوش‌ های سفارشی و نشان قرمز روی فرمان جمع‌وجور این خودرو هم از دیگر وجوه تمایز آن با نسخه های استاندارد است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir