ایران خودرو در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، برای نخستین بار نسخه جدید تارا V4 را به نمایش گذاشته است. بازدیدکنندگان این رویداد می‌توانند برای دیدن این سدان جدید به سالن حافظ نمایشگاه بین‌المللی شیراز مراجعه کنند و از نزدیک با محصول تازه ایران خودرو آشنا شوند.

تارا توربو (4).webp

طراحی ظاهری تارا V4 جدید

در بخش طراحی بیرونی، تارا V4 تغییر خاصی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد و ظاهر خودرو همچنان همان طراحی آشنا را حفظ کرده است. اما اصلی‌ترین تغییرات این خودرو مربوط به بخش فنی آن است؛ جایی که پیشرانه جدید EF7P-TC جایگزین موتور تیوفایو پلاس شده و حالا ایران خودرو با موتور تیوفایو پلاس در نسخه اتوماتیک تارا خداحافظی خواهد کرد.

تارا توربو (1).webp

مشخصات فنی تارا V4 جدید

این پیشرانه ۱.7 لیتری توربوشارژ با کد EF7P-TC که پیش تر در ری‌را و دنا پلاس جوانان نیز شاهد آن بودیم، قادر است ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد اعلامی این مدل حدود ۹ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. وزن این خودرو حدود ۱۳۰۵ کیلوگرم است.

تارا توربو (5).webp

امکانات ایمنی و رفاهی تارا V4 جدید

کابین تارا V4 تفاوتی با نمونه‌های قبلی ندارد و همان امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار قرار می‌دهد. از جمله این تجهیزات می‌توان به استارت دکمه‌ای، سنسور باز شدن درِ صندوق با حرکت پا (کیک سنسور)، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی با تنظیم گودی کمر، چهار عدد کیسه هوا، کنترل پایداری و چراغ‌های عقب جدید اشاره کرد. همچنین در این نسخه قابلیت تنظیم صندلی‌ها حتی در زمانی که خودرو خاموش است اضافه شده؛ قابلیتی که پیش‌تر شاهد آن نبودیم و باعث نارضایتی برخی از مالکان تارا اتوماتیک و خانواده دنا شده بود.

تارا توربو (2).webp

زمان عرضه تارا V4 توربو شارژ

عرضه رسمی تارا V4 به بازار از آبان ماه ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند پیش از ورود این محصول به بازار، از نزدیک در نمایشگاه خودرو شیراز آن را ببینند. این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۳ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود و بازدید برای عموم از ساعت ۱۷ تا ۲۲ امکان‌پذیر است.

تارا توربو (3).webp

source

توسط khodrocamp.ir