ایکو پریمیوم؛ تفکر جدید بخش خصوصی در ایران خودرو

ایکو پریمیوم
ایکو پریمیوم

تغییر روش غرفه‌سازی، انتخاب محصول، چیدمان، تغییر رنگ لوگو و افزایش رقابت با ساخت زیربرند ایران‌خودرو برتر “IKCO Premium”، همگی حکایت از دگرگون شدن نگرش و دیدگاه در آبی‌پوشان جاده مخصوص دارد. ایکو پریمیوم را می‌توان تفکر جدید بخش خصوصی در ایران‌خودرو دانست.






به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ایران‌خودرو بعد از واگذاری هیئت‌مدیره‌اش به بخش خصوصی، برای اولین بار در یک رویداد خودرویی شرکت کرده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان حاضر در بیست‌ودومین نمایشگاه خودروی شیراز است. با توجه به سابقه برند، جایگاه، سبد متنوع و پرتعداد محصول، قیمت‌گذاری، و در کل “ایران‌خودرو بودن”، به نوبه خود برای بخش زیادی از مردم و مصرف‌کنندگان به‌اندازه کافی جذابیت دارد.

ایکو پریمیوم
ایکو پریمیوم

اما این‌بار ایران‌خودرو با تغییرات بصری و ایجاد زیربرندی به نام ایکو پریمیوم، نه تنها جذابیت‌های غرفه خود را برای بازدیدکنندگان افزایش داده، بلکه از این طریق یک پیام ساده را نیز به مشتریان و بازار خودرو ارسال کرده است: تغییر نگرش به سبک بخش خصوصی.

در این دوره، برخلاف دوره‌های قبل، غرفه‌سازی، چیدمان و انتخاب محصول با شکل و شمایلی متفاوت‌تر و به‌روزتر نسبت به دفعات قبل انجام شده است. به بیان دیگر، ایران‌خودرو با ایکو پریمیوم سعی دارد رقابت را ابتدا درون خود ایجاد کرده و باعث تحرک شود.

این برند در واقع بر محصولات پریمیوم و لوکس این خودروساز تمرکز دارد. به همین علت، ایران‌خودرو دو دستگاه بنز را با لوگوی جدید که آکوا رنگ است، به معرض دید عموم درآورده است. در واقع، ایران‌خودرو در این رویداد علاوه بر محصولات پریمیوم و لوکس، لوگوی جدید را نیز معرفی کرده است.

لوگوی جدید ایران‌خودرو، به عنوان یک نام و نشان بازطراحی‌شده، علاوه بر اینکه به لوگوی اصلی این شرکت وفادار است، با تغییراتی در شکل و رنگ نیز همراه شده است. این نشان تجاری جدید قرار است که هویت زیربرند جدید این شرکت را معرفی کرده و جا بیندازد. لوگوی آکوا رنگ که “IKCO Premium” در آن نقش بسته است.

پیرو معرفی این نشان تجاری جدید، ایران‌خودرو دو مدل بنز را با خود به شیراز آورده است. این نشان برای عرضه خودروهای لوکس این شرکت ایجاد شده است. یعنی ایکو پریمیوم برای عرضه خودروهایی با امکانات بالاتر ایجاد شده است. این زیربرند، محصولات وارداتی از برندهای معروفی مانند مرسدس‌بنز و هونگچی را ارائه خواهد کرد.

تغییر نشان تجاری و بازطراحی آن، بخش دیگری از تفکر بخش خصوصی بر این شرکت است که بر پایه رقابت بنا شده است. به عنوان مثال، پیرو این نگرش، امداد خودرو ایران‌خودرو به “امداد خودروی ایران IKRA” تغییر نام داده است. این تغییر در لوگوی این شرکت نیز دیده می‌شود.

همچنین این تفکر و این نشان تجاری جدید قرار است زمینه‌ساز رقابت میان نمایندگی‌های این شرکت شود. به این معنی که رنگ لوگوی نمایندگی‌های برتر به رنگ آکوا درمی‌آید. این تغییر باعث می‌شود که مشتریان با اعتماد بیشتری سراغ این نمایندگی‌ها بروند، چراکه می‌دانند کیفیت ارائه خدمات به‌قدری مطلوب بوده است که منجر به ارتقاء رده و تبدیل به پریمیوم شده است.

بنابراین، تغییر نشان تجاری و رنگ جدید تنها یک زیربرند نیست؛ بلکه خلاصه‌ای ساده از تفکر بخش خصوصی برای افزایش سطح رقابت، به‌منظور جلب هرچه بیشتر رضایت و خشنودی مشتریان است.

ایکو پریمیوم
ایکو پریمیوم

source

توسط khodrocamp.ir