به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو تارا V۴ اتوماتیک ایران خودرو به موتور ارتقاءیافته EF۷P مجهز شده و اکنون با فناوری توربوشارژ همراه است.

تارا توربوشارژ

پیشرانه جدید با بازبینی‌های اساسی نسبت به نسخه قبلی، حالا ضمن افزایش قدرت و بازده، با استانداردهای جدید مصرف سوخت و آلایندگی نیز هماهنگ‌تر شده است.

بررسی مشخصات فنی موتور EF۷P

موتور EF۷P که با نام EF۷ پلاس نیز شناخته می‌شود، دارای حجم ۱۶۵۰ سی‌سی بوده و در بخش‌هایی مانند میل‌لنگ، میل‌سوپاپ و سرسیلندر، تغییرات فنی زیادی به خود دیده است. به‌ علاوه، قطعاتی از جمله شاتون، رینگ و پیستون نیز بهبود یافته‌ است.

تارا توربوشارژ

خروجی این پیشرانه اکنون ۱۶۰ اسب‌بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر است؛ رقمی که تارا را در بین سدان‌های داخلی، از نظر قدرت در جایگاه بالایی قرار می‌دهد.

تحول در کارایی و مصرف سوخت

تارا V۴ توربو جدید با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد و زمان شتاب صفر تا صد آن از ۱۳ به ۹ ثانیه بهبود یافته است. مصرف ترکیبی سوخت نیز ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که نشان‌دهنده تمرکز بر کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان است.

تارا توربوشارژ

علاوه بر این، این پیشرانه توانایی رعایت جدیدترین قواعد آلایندگی را دارد؛ مسئله‌ای که جهت‌گیری آینده‌نگر ایران‌خودرو برای تولید موتوری کم‌مصرف و دوستدار محیط زیست را به نمایش می‌گذارد.

امکانات ایمنی و رفاهی تارا V۴ توربو

در کنار ارتقا فنی، تارا V۴ توربوشارژ در سایر بخش‌ها نیز دستخوش تغییرات مثبت شده است. ارتقای سیستم قوای محرکه باعث تجربه رانندگی متفاوتی نسبت به قبل شده و همچنین در زمینه‌ ایمنی، راحتی و تجهیزات هوشمند، امکانات قابل‌توجهی فراهم شده است.

تارا توربوشارژ

برخی از آپشن‌های این نسخه شامل کروز کنترل، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل کشش (TCS)، پایداری الکترونیکی (ESC)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضدقفل (ABS)، سنسور باران برای برف‌پاک‌کن، سنسور هشدار فشار باد تایر (TPMS)، چراغ روشنایی روز و سیستم روشنایی اتوماتیک چراغ‌ها است.
 

source

توسط khodrocamp.ir