نمونه تولیدی کی ام سی شدو در کارخانه کرمان موتور رویت شد + تصاویر

به تازگی تصاویری از نسخه توایدی و درواقع نمونه نهایی کی ام سی شدو به دستمان رسیده است که در ادامه به آن می پردازیم.
چندی پیش بود که مدیرعامل کرمان موتور در نشست قطعهسازان زنجیره تأمین از پلتفرمهای جدید این شرکت و محصولات آتی که بر اساس این پلتفرمها توسعه مییابند، با چند رندر رونمایی کرد. نخستین محصول هاچبک شدو بود که به نوعی نسخه هاچبک ایگل محسوب می شود. اکنون طبق تصاویر ارسالی گویا نمونه های اولیه این خودرو نیز از خط تولید کرمان موتور خارج شده و به زودی فرآیند تست های تطبیقی و جاده ای این خودرو آغاز خواهد شد.
کی ام سی شدو

کی ام سی شدو را میبایست اولین هاچبک بومی از یک خودروساز خصوصی و بهنوعی اولین هاچ بک ملی به شمار آورد. خودرویی که بر اساس پلت فرم اختصاصی کرمان موتوری ها بنا شده و با ورود به بازار کار را برای رقبای محبوب اما سالخورده ی خود نظیر 207i، بسیار سخت خواهد کرد.
این خودرو در نمای عقب یک طراحی کاملاً جدید را داشته و کابین آن هم نسبت به ایگل و J4 کاملا تغییر کرده و بسیار مدرن تر شده است، اما نکته مهم اینجاست که شدو در نمای جلو نیز نسبت به ایگل برخی تغییرات را به خود دیده که سبب اصلاح ظاهری آن شده است. سپر و چراغ های جلوی شدو باز طراحی شده اند و شباهت اندکی را نیز به خودروی تویوتا لوین نشان می دهند. در نمای عقب نیز از چراغ های کشیده استفاده شده که خوشبختانه به هم پیوسته نیستند و سپر نیز طراحی خوبی دارد.
کابین کی ام سی شدو
مدتی پیش در تیزر جدید کرمان موتور تصویر کابین شدو هم برای اولینبار نمایشداده شد. برخلاف ایگل که میتوان ضعف اصلی آن را کابین کاملاً مشترک با جی فور دانست، کابین شدو یک طراحی کاملاً مدرن و بهروز را نشان میدهد. پنل میانی داشبورد مشابه با J7 بهصورت عمودی طراحی شده اما این پنل تماماً مانیتور نیست؛ بلکه دریچه تهویه، مانیتور افقی و کلیدهای مربوط به سیستم تهویه درون این پنل تعبیه شدهاند. غربیلک فرمان هم طراحی بسیار بهروز و جذابی دارد. کلاستر دیجیتالی و شیفتر الکترونیکی نیز از دیگر مواردی است که در این کابین به چشم میآیند. بهعنوان آخرین نکته در خصوص کابین شدو نیز میتوان به عدم اتصال پنل میانی دو صندلی با پنل مرکزی داشبورد اشاره کرد که این مورد را میتوان یکی از بهروزترین ترندهای روز دنیا دانست. بهاینترتیب این فضای خالی میان دو پنل برای قرار داده اشیا بکار میرود.
مشخصات فنی شدو
مدیرعامل کرمان موتور بیان کرد که این شرکت علاوه بر توسعه پلت فرم جدید، در حال توسعه قوای محرکه جدید و خط تولید پیشرانه GDI و گیربکس DCT است، اما با این حال به نظر می رسد شدو در وهله اول با قوای فنی ایگل به بازار عرضه شود. بنابراین، شدو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود و جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT در نظر گرفته می شود.
سخن پایانی
در پایان با توجه به تصاویر ارسالی، می توان گفت که شدو در قامت یک هاچبک خوش استایل و خوش چهره با ابعادی کاملا بهتر از 207i وارد بازار ایران خواهد شد. هاچبکی که می توان ابعاد و اندازه آن را نزدیک به سوزوکی بالنو دانست. مضاف بر اینکه در بخش داخلی نیز طرلحی بسیار خوب و مدرنی را نسبت به رقبا داراست. باید منتظر ماند و دید در نهایت این خودروی جدید چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می شود.
کرمان موتور کی ام سی شدو
source