آغاز واردات نیسان و هوندا توسط آرین موتور

مدیر عامل کسب و کارهای خودرویی آرین پارس موتور از آغاز واردات نیسان و هوندا در کنار میتسوبیشی با پلتفرم وارداتی جدید این گروه به نام آرینا درایو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، محمدرضا سیفی در حاشیه رونمایی از برند جدید لاماکو و همچنین رونمایی از فلو به عنوان اولین خودرو از سبد محصولات این برند جدید اقتصادی، برنامه های آینده این گروه را تشریح کرد.
این فعال بخش خصوصی خودروسازی با اشاره به اینکه روزی که برند لاماری را در دی ماه ۱۴۰۰ راهاندازی کردیم از ابتدا در نظر داشتیم که جایگاه برند تداعیکننده یک خودروی لوکس باشد و در ذهن مشتریان نسبت به سایر محصولات تمایز ایجاد کند. قابلیت های محصول و برنامه های مارکتینگ به تحقق این مهم کمک کرد.
وی اضافه کرد: «آرین پارس موتور پیش از ورود به تولید لاماری صرفاً واردات انجام می داد و چندان در پی تولید نبود. به همین علت ابتدا طمأنینه به خرج دادیم تا نسبت به تمام سطوح تولید تجربه کسب کرده و مسلط شویم و بعد سراغ توسعه محصولات سواری برویم.»
مدیر عامل کسب و کارهای خودرویی آرین پارس موتور ادامه داد: «برند لاماکو نیز در راستای این تفکر ایجاد شده و قرار است بیشتر در دسترس عموم جامعه باشد. خودروهایی که در این برند تولید می شوند با تیراژ بالاتر و با سطح دسترسی بیشتر جامعه عرضه می شود.
سه محصول جدید لاماری در راه بازار
سیفی ادامه داد: «تا ۲ یا ۳ ماه آینده همچنین لاماری اکو، که یک سدان اقتصادی کلاس C است، عرضه می شود. تلاش می کنیم تا دو خودروی دیگر به برند لاماری رسانده و سبد محصول این برند را به چهار خودرو برسانیم. برای برند لاماکو که اقتصادی تر است نیز در سال های آتی برنامه های توسعه ای خواهیم داشت.
رونمایی از لاماری تراک به زودی
وی افزود: «در حوزه خودروهای تجاری سنگین یک شریک تجاری فوق العاده خوب به نام شکمن داریم که به زودی محصولات جدید این شراکت تحت برند لاماری تراک عرضه خواهد شد. امسال قصد داریم یک کشنده نسبتاً لوکس عرضه کنیم. محصولی که خوشبختانه در بازارهای اروپا عرضه شده و همچنین قرار است در بازار آمریکای شمالی نیز لانچ شود. در حوزه کشنده های اکونومی نیز، که بخشی از نیاز بازار به شمار می آید، کشنده ایکس ۳ هزار را عرضه خواهیم کرد.
عرضه کامیونت ۳.۸ تن جک
مدیرعامل کسب و کارهای خودرویی آرین پارس موتور در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کامیونت های سبک و نیمه سنگین در اسفندماه سال گذشته عرضه کامیونت 12 تُن جک را آغاز کردیم، تصریح کرد: «عرضه کامیونت ۳.۸ تُن نیز در برنامه های کاری شرکت قرار دارد که با توجه به نیاز حمل بارهای شهری در نظر گرفته شده است. این محصول با توجه به مشخصات و قابلیت های مناسبی که دارد سهم خوبی از بازار کسب خواهد کرد. بعد از کامیونت 3.8، قصد عرضه کامیون ۱۸ تُن را داریم. بعد از عرضه این محصول زنجیره کاملی از کامیونت های سبک و نیمه سنگین در کشور عرضه خواهیم کرد.»
عرضه خودروهای ژاپنی با آرینا درایو

سیفی در ادامه در خصوص برنامه های وارداتی این گروه توضیح داد و گفت: «در حوزه خودروهای وارداتی قصد معرفی و عرضه این خودروها با برند آرینا درایو را داریم که مولتی برند خواهد بود. گروه آرین پیشتر واردکننده محصولات میتسوبیشی بوده است. در این پلتفرم مولتی برند محصولات میتسوبیشی را با دامنه و تنوع بیشتری عرضه خواهیم کرد. در کنار آن به دنبال عرضه برندهای معتبر و نام آشنای بازار خودرو مانند هوندا و نیسان هستیم و قصد داریم در این پلتفرم به مشتریان عرضه کنیم.»
تمرکز آرینا درایو بر خدمات پس از فروش
وی اضافه کرد: «البته با سیاستی که دولت در پیش گرفت واردکننده خودرو خیلی زیاد شده است. در سال گذشته حدود ۱۱۰ خودرو هومولوگیت و بین ۱۵ تا ۲۰ شرکت به عنوان عرضه کننده معرفی شده است. در این شرایط با توجه به حضور متعدد شرکت های عرضه کننده قصد داریم برای آرینا درایو با خدمات پس از فروش تمایز ایجاد کنیم، چراکه دیدگاه و ایده گروه این است که بسیاری از شرکت های عرضه کننده توجه خاصی به خدمات پس از فر وش ندارند و این مسئله در آینده به یکی از معضلات در این بخش تبدیل خواهد شد. با تکیه بر این ایده آرینا درایو را با تمرکز بر خدمات پس از فروش ایجاد می کنیم.»
از بین رفتن سرمایه گذاری های پایدار
مدیرعامل کسب و کارهای خودرویی آرین پارس موتور، در ادامه این مراسم به چالش ها و مشکلات بازار خودرو اشاره و اظهار کرد: «در حال حاضر، به اعتقاد من بازار خودرو امروز در جای حساسی ایستاده است. متأسفانه سیاست قیمت گذاری دستوری، در حال کمرنگ کردن سرمایه گذاری اقتصادی در این بازار است و فضا برای سرمایه گذاری پایدار با این سیاست ها در حال از بین رفتن است. به نظرم این بزرگترین ضربه ای است که این سیاست به بازار خودرو وارد می کند.»
قیمت گذاری و عرضه دستوری
سیفی بیان کرد: «همچنین در یکی دو سال گذشته علاوه بر قیمت گذاری دستوری شاهد عرضه دستوری در بازار خودرو هم هستیم. به بیان دیگر، حاکمیت با سیاستی که بر سقف قیمتی خودروها (۱۰۵۰۰ دلار) گذاشته است، علاوه بر قیمت گذاری دستوری، عرضه دستوری را هم به خودروسازان تحمیل کرده است. این باعث می شود که بخش بزرگی از منابع ارزی کشور صرف تولید خودروهایی شود که به نسبت سطح کیفی و تکنولوژیکی پایینی دارند.»
گم شدن رضایتمندی مشتری
وی تأکید کرد: «این مسئله در بلندمدت اثر منفی بسیار جدی بر صنعت خودروسازی کشور خواهد داشت. رقابت پذیری از بین خواهد رفت و رضایتمندی مشتری در اولویت ها گم خواهد شد. این بزرگترین ضربه و آسیبی است که این سیاست ها به بازار خودرو وارد می کنند. این سیاست ها همچنین به بحث ایمنی و آلودگی دامن خواهد زد. بنابراین باید عمیق تر به آن فکر شود. این سیاست ها نیاز به بازنگری دارد.»
دو سناریو برای آینده بازار خودرو
مدیرعامل کسب و کارهای خودرویی آرین پارس موتور همچنین با توجه به مباحث سیاسی کشور گفت: «در این فضا دو سناریو برای کشور می توان متصور بود؛ سناریوی اول دستیابی به توافق است، در این حالت فضای اقتصادی کشور وارد یک فاز ثبات نسبی خواهد شد، انتظارات تورمی کاهش پیدا خواهد کرد، مشخصاً بازار خودرو از بازاری مبتنی بر سرمایه گذاری به بازاری مبتنی بر مصرف تغییر جهت خواهد داد. این بازار را می توان بازاری واقعی دانست که در سال های اخیر بنا به دلایل مختلف از آن دور شده ایم.»
سیفی ادامه داد: «فاز دوم عدم دستیابی به توافق است. در این وضعیت بازار خودرو همچنان سرمایه گذاریمحور باقی خواهد ماند. انتظارات تورمی جامعه افزایش خواهد پیدا کرد. رقابت به یک رقابت درون مرزی تبدیل شده و فرصت ها برای رشد در مقیاس جهانی در بازار خودرو بسیار ناچیز خواهد شد. ما در گروه آرین تلاش کردیم برای هر سناریو با درک واقعبینانه از محیط پیرامونی کسب و کار، استراتژی های متفاوتی را طراحی کنیم. استراتژی هایی که تلاش کردیم انعطاف پذیر، عملگرا و بر مبنای بازار، در صورت وقوع هر یک از این دو سناریو باشد.»
این فعال خودروسازی بخش خصوصی اضافه کرد: «در این شرایط شنیده می شود که دولت قصد دارد خودروسازان را برای تخصیص ارز به تالار دوم ببرد. در این تالار، ارز بر مبنای قیمت بازار است و تفاوتی نسبت به مرکز مبادله یا بازار آزاد نخواهد داشت. از سوی دیگر، به نظر می رسد دولت قصد دارد سیاست اقتصاد دستوری را هم کنار بگذارد. اگر این اتفاق بیافتد در بلندمدت به نفع بازار خودرو خواهد بود. این سیاست ها منجر به تیراژ واقعی و در نتیجه، بازار خودروی کشور نیز واقعی شده و رقابت داخلی نیز واقعیتر خواهد شد.»
لاماری اکو بازوی اقتصادی لاماری
مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور، نیز در این مراسم با بیان اینکه تولید آزمایشی خودروی فلو در خط تولید آرین موتور آغاز شده است گفت: «قیمت آن در کمتر از یک ماه آینده مشخص خواهد شد که پس از آن به مرحله فروش و عرضه می رسد.»
به گفته امیر صرافی، آرین پارس موتور تصمیم گرفته است برای پاسخ به نیازهای بازار اقتصادیتر و قشر بزرگ تری از مشتریان، برند لاماکو (Lamaco) را راهاندازی کند. نام این برند از ترکیب لاماری و واژه اکو (eco) ساخته شده است و مستقیماً به هدف آن یعنی عرضه خودروهای اقتصادی تر اشاره دارد.
لاماکو ساختاری مجزا از لاماری دارد و با تمرکز بر مواردی مانند قیمت گذاری مناسب، خدمات گسترده، کیفیت قابل قبول و دسترسی ساده تر به دنبال این است که جایگاهی مستقل در بازار ایران پیدا کند.
آرین پارس موتور آرینا درایو لاماکو میتسوبیشی نیسان هوندا واردات خودرو
source