پارس‌خودرو با هدف پاسخ به نیازهای جدید بازار و رعایت استانداردهای روز، پروژه تولید محصولی تازه با نام «پارس‌نوآ» را در دستور کار قرار داده است. این محصول، بر پایه ساختار تندر90 توسعه یافته اما با تغییرات عمده در بخش‌های مختلف همراه شده است تا به عنوان خودرویی متفاوت و ارتقاءیافته به بازار عرضه شود.

تغییرات فنی با هدف ارتقاء عملکرد و ایمنی

قائم‌مقام معاونت مهندسی پارس‌خودرو، پژمان شادچهره، با اشاره به پایان امکان دریافت استانداردهای قانونی جدید توسط تندر90، اعلام کرد که پروژه پارس‌نوآ با هدف ایجاد محصولی هماهنگ با الزامات روز آغاز شده است. به گفته وی، تغییرات گسترده‌ای در قوای محرکه، سیستم‌های فنی، پیشرانه و عملکرد دینامیکی خودرو صورت گرفته تا کارایی نهایی ارتقاء یابد.

بر اساس توضیحات ارائه شده، پارس‌نوآ موفق به اخذ استانداردهای فنی و ایمنی شده و آزمون‌های عملکردی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بازطراحی بدنه برای افزایش ایمنی و جذابیت

شادچهره تأکید کرد که نمای بیرونی خودرو نیز با تغییرات ملموسی همراه شده است. تغییر در طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر جلو و عقب و همچنین درب صندوق عقب، بخشی از اصلاحات اعمال‌شده برای افزایش جذابیت ظاهری و بهبود عملکرد خودرو در آزمون‌های ایمنی بوده است.

در بخش سازه‌ای بدنه، ستون‌های کناری، رکاب و قطعات عقب خودرو با استفاده از فولادهای مقاوم تقویت شده‌اند تا امکان عبور از آزمون‌های برخورد جانبی و عقب فراهم شود. نتیجه این اصلاحات، افزایش وزن ۴۰ کیلوگرمی پارس‌نوآ نسبت به تندر90 و به‌تبع آن افزایش پایداری در حرکت و ایمنی بیشتر سرنشینان است.

پارس‌نوآ

تحول در سیستم‌های عملکردی و الکترونیکی

به گفته قائم‌مقام مهندسی پارس‌خودرو، تغییراتی نیز در زیرسیستم‌های خودرو ایجاد شده است. از جمله این اصلاحات می‌توان به سیستم خنک‌کاری جدید، ارتقاء فرمان برقی، بازنگری سیستم سوخت‌رسانی، طراحی مجدد دسته‌سیم‌ها، به‌روزرسانی سیستم تهویه و ارتقاء سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی اشاره کرد.

این تغییرات با هدف هماهنگ‌سازی با آپشن‌های جدید و قوای محرکه ارتقاء یافته انجام شده تا بازده کلی عملکرد خودرو افزایش یابد.

بهبود ارگونومی و افزایش قابلیت‌های حرکتی

شادچهره در بخش دیگری از اظهارات خود به فضای داخلی و راحتی سرنشینان اشاره کرد. طراحی صندلی‌ها، تریم داخلی، داشبورد و فرمان با رویکرد ارگونومیک و طبی بازنگری شده تا کیفیت تجربه رانندگی بهبود یابد. همچنین ارتفاع کف خودرو از سطح زمین به حدود ۱۶ سانتی‌متر رسیده و با افزودن سامانه کنترل پایداری، مانور خودرو در مسیرهای ناهموار به‌وضوح افزایش یافته است.

فضای داخلی پارس‌نوآ

پلت‌فرم مشترک اما با عملکرد متفاوت

در زمینه ساختار کلی خودرو، پلت‌فرم رنو در پارس‌نوآ حفظ شده اما با تغییرات گسترده در سیستم‌های عملکردی همراه بوده است. سیستم تعلیق و اکسل جلو و عقب مشابه تندر90 باقی مانده اما آزمون‌های فنی نشان می‌دهند که پارس‌نوآ عملکرد بهتری از نسخه قبلی دارد.

آغاز تولید انبوه با ظرفیت بالا

شادچهره در پایان، به برنامه تولید انبوه این محصول اشاره کرد و گفت: «پارس‌نوآ با ظرفیت ۳۰ دستگاه در ساعت، مطابق با استانداردهای کیفی رنو تولید خواهد شد.» این روند، به گفته وی، گام مهمی در جهت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های فعلی پارس‌خودرو و نیز بازفعال‌سازی زنجیره تأمین و صنایع قطعه‌سازی کشور محسوب می‌شود.

او همچنین تأکید کرد که تولید این محصول، یکی از راهبردهای کلیدی شرکت برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات، افزایش بهره‌وری و جلب رضایت ذی‌نفعان است.

source

توسط khodrocamp.ir