پس از یک وقفه ۳۰ ساله، رنو ۴ در اواخر سال ۲۰۲۴ دوباره معرفی شد و از یک مدل بنزینی به یک خودروی الکتریکی کوچک تبدیل شد. این مدل برقی که در اصل نسخه کراس‌اوور رنو ۵ است، حالا در نسخه جدید ساوان معرفی شده است. برخلاف نسخه تولیدی با سیستم دیفرانسیل جلو، این کانسپت جدید با اضافه کردن یک موتور در عقب، دارای سیستم تمام‌چرخ محرک است.

کانسپت رنو ۴ ساوان ۴x۴ علاوه بر پیشرانه دوموتوره، رنگ سبز جذاب و سقف پارچه‌ای پیکسلی، از یک سیستم تعلیق با ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر بهره می‌برد. این خودرو دارای چرخ‌های ۱۸ اینچی جدید با تایرهای گودیر اولتراگریپ پرفورمنس با ابعاد ۵۵/۲۲۵ است.

مهندسان رنو همچنین فاصله بین چرخ‌ها در جلو و عقب را ۱۰ میلی‌متر افزایش داده‌اند. اگرچه اشاره‌ای به میزان قدرت این مدل نشده است، اما قطعا قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد با توان ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و گشتاور ۱۸۱ پوند فوت (۲۴۵ نیوتن متر) دارد. همچنین ساوان قطعا سریع‌تر از رنو ۴ معمولی با زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۸.۲ ثانیه است.

اندازه باتری هنوز مشخص نیست، اگرچه ممکن است به جای باتری استاندارد ۴۰ کیلووات ساعتی، از پک باتری بزرگ‌تر ۵۲ کیلووات ساعتی استفاده کند. رنو ۴ با باتری کوچک‌تر دارای برد حرکتی ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) است. همانند نسخه تولیدی، کانسپت ساوان روی پلتفرم AmpR Small مشترک با توئینگوی کوچک‌تر و رنو ۵ بزرگ‌تر ساخته می‌شود. سوپرمینی نیسان میکرا و هاچ‌بک آلپاین A290 نیز از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

رنو ۴

تمام این مدل‌ها دیفرانسیل جلو هستند، اما کانسپت جدید با یک موتور در عقب و سیستم تمام‌چرخ محرک طراحی شده است. رنو تایید نکرده است که آیا نسخه تولیدی ساوان تولید خواهد شد یا خیر، اما احتمال آن زیاد است. به هر حال، خودروساز فرانسوی پیش از این چراغ سبز تولید هاچ‌بک برقی دیفرانسیل عقب رنو ۵ توربو 3E با قیمت ۱۶۰۰۰۰ یورو (نزدیک به ۱۸۰۰۰۰ دلار) را داده است.

این اولین تلاش رنو برای تولید یک مدل آفرود از رنو ۴ جدید نیست. چند سال قبل از آغاز تولید این مدل، کانسپت 4ever تروفی به احتمال عرضه نسخه‌ای ماجراجویانه از رنو ۴ اشاره داشت.

قیمت رنو ۴ ساوان از رنو ۴ معمولی بیشتر خواهد بود، که با احتساب تخفیف ۲۰۰۰ یورویی (۲۲۰۰ دلاری) با قیمت اولیه ۳۱۴۹۰ یورو (۳۵۳۰۰ دلار) در فرانسه به فروش می‌رسد.

source

توسط khodrocamp.ir