تولید آزمایشی کی ام سی شدو آغاز شد

تولید کی ام سی شدو
تولید کی ام سی شدو

آغاز تولید آزمایشی اولین هاچ‌بک ملی کرمان‌موتور؛ KMC Shadow در راه بازار است.






چندی پیش بود که مدیرعامل کرمان موتور در نشست قطعه‌سازان زنجیره تأمین از پلتفرم‌های جدید این شرکت و محصولات آتی که بر اساس این پلتفرم‌ها توسعه می‌یابند، با چند رندر رونمایی کرد. نخستین محصول هاچ‌بک شدو بود که به‌نوعی نسخه هاچبک ایگل محسوب شده و تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

کی ام سی شدو

کی ام سی شدو را می‌بایست اولین هاچ‌بک بومی از یک خودروساز خصوصی و به‌نوعی اولین هاچ بک ملی به شمار آورد. شرکت کرمان موتور با در اختیار گرفتن پلت فرم خودروی جک J4 و ایجاد اصلاحات در آن، این پلتفرم را به‌عنوان یک پلت فرم داخلی و تحت عنوان PS1 معرفی کرد. اولین محصول روی این پلت فرم نیز ایگل بود که درواقع نمونه فیس لیفت J4 به شمار می‌آید.

این خودرو در نمای عقب یک طراحی کاملاً جدید را داشته و کابین آن هم نسبت به ایگل و J4 تغییر کرده است، اما نکته مهم اینجاست که شدو در نمای جلو نیز نسبت به ایگل برخی تغییرات را به خود دیده که سبب اصلاح ظاهری آن شده است. سپر و چراغ‌های جلوی شدو باز طراحی شده‌اند و شباهت اندکی را نیز به خودروی تویوتا لوین نشان می‌دهند. در نمای عقب نیز از چراغ‌های کشیده استفاده شده که خوشبختانه به‌هم‌پیوسته نیستند و سپر نیز طراحی خوبی دارد. به نظر می‌رسد شدو را می‌توان رقیبی بسیار درخور توجه برای سایپا آریا و پژو 207i قلمداد کرد.

کابین شدو

اما در تیزر جدید کرمان موتور تصویر کابین شدو هم برای اولین‌بار نمایش‌داده‌شده است. برخلاف ایگل که می‌توان ضعف اصلی آن را کابین کاملاً مشترک با جی فور دانست، کابین شدو یک طراحی کاملاً مدرن و به‌روز را نشان می‌دهد. پنل میانی داشبورد مشابه با J7 به‌صورت عمودی طراحی شده اما این پنل تماماً مانیتور نیست؛ بلکه دریچه تهویه، مانیتور افقی و کلیدهای مربوط به سیستم تهویه درون این پنل تعبیه شده‌اند. غربیلک فرمان هم طراحی بسیار به‌روز و جذابی دارد. کلاستر دیجیتالی و شیفتر الکترونیکی نیز از دیگر مواردی است که در این کابین به چشم می‌آیند. به‌عنوان آخرین نکته در خصوص کابین شدو نیز می‌توان به عدم اتصال پنل میانی دو صندلی با پنل مرکزی داشبورد اشاره کرد که این مورد را می‌توان یکی از به‌روزترین ترندهای روز دنیا دانست. به‌این‌ترتیب این فضای خالی میان دو پنل برای قرار داده اشیا بکار می‌رود.

مشخصات فنی

مدیرعامل کرمان موتور پیش‌تر بیان کرده بود که این شرکت علاوه بر توسعه پلت فرم جدید، درحال‌توسعه قوای محرکه جدید و خط تولید پیشرانه GDI و گیربکس DCT نیز است، اما بااین‌حال به نظر می‌رسد شدو در وهله اول با قوای فنی ایگل به بازار عرضه شود؛ بنابراین، شدو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود و جعبه‌دنده آن از نوع اتوماتیک CVT در نظر گرفته می‌شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir