نخستین تصاویر اختصاصی خودروبانک از ورود یک دستگاه هونگچی HS3 به ایران، نشان می‌دهد که این کراس‌اوور لوکس چینی به صورت آزمایشی وارد کشور شده است. شواهد حاکی از آن است که این خودرو توسط ایران‌خودرو و در راستای تغییرات مدیریتی و حرکت به‌سمت خصوصی‌سازی، در حال بررسی برای عرضه رسمی در بازار ایران است. با توجه به مالکیت مشترک شرکت کروز بر ایران‌خودرو و بهمن موتور، احتمال همکاری مستقیم با برند هونگچی، زیرمجموعه گروه FAW چین، بیش از پیش قوت گرفته است.


ورود آزمایشی هونگچی HS3 به ایران

در هفته‌های اخیر، تصویری اختصاصی از حضور یک دستگاه هونگچی HS3 در محوطه ایران‌خودرو منتشر شده که به‌وضوح نشان می‌دهد این خودرو وارد فاز تست و ارزیابی‌های اولیه در کشور شده است. این در حالی است که پیش از این، واردات محصولات برند هونگچی به ایران صرفاً از طریق بهمن موتور صورت می‌گرفت.

باتوجه به هم‌پوشانی مالکان اصلی این دو خودروساز بزرگ (کروز)، عرضه مشترک یا انتقال همکاری‌ها از بهمن موتور به ایران‌خودرو امری دور از ذهن نیست. در همین راستا، عرضه احتمالی هونگچی HS3 توسط ایران‌خودرو، با هدف حضور قدرتمندتر در کلاس کراس‌اوورهای لوکس و رقابت با بازیگران وارداتی، در حال بررسی است.


مشخصات فنی متنوع با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی

هونگچی HS3 در سه نسخه متفاوت عرضه می‌شود:

نسخه پایه با موتور ۱.۵ لیتری توربو، ۱۶۶ اسب‌بخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه.

نسخه قوی‌تر با موتور ۲.۰ لیتری توربو، ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل.

نسخه پلاگین هیبریدی با توان ترکیبی ۲۷۰ اسب‌بخار، گیربکس ۶ سرعته خودکار و شعاع حرکتی الکتریکی حدود ۱۱۵ کیلومتر.

ابعاد این کراس‌اوور در تمامی نسخه‌ها ثابت است و شامل طول ۴۶۵۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۶۸ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی‌متر می‌شود.

هونگچی HS3

طراحی ظاهری مدرن با المان‌های لوکس

هونگچی HS3 از زبان طراحی خاص این برند بهره می‌برد. جلوپنجره بزرگ و کرومی به سبک آبشاری، چراغ‌های LED باریک، سقف شناور همراه با اسپویلر عقب و رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی در نسخه‌های فول، ظاهر این خودرو را کاملاً متمایز کرده‌اند.

این طراحی، علاوه بر هویت منحصر‌به‌فرد، حسی از جسارت و پویایی را به خودرو القا می‌کند و در راستای رقابت با برندهای کره‌ای و ژاپنی در بازارهای بین‌المللی تعریف شده است.


کابین با کیفیت و امکانات رفاهی متنوع

طراحی داخلی هونگچی HS3 با استفاده از چرم ناپا، صفحه‌نمایش‌های دوگانه، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، شارژر بی‌سیم، کنسول مرکزی با دنده الکترونیکی و سیستم صوتی حرفه‌ای (در نسخه‌های بالارده با برند BOSE) ارائه می‌شود.

مدل‌های مجهزتر این خودرو به گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های کمکی رانندگی نیمه‌خودکار مجهز هستند.


احتمال عرضه توسط ایران‌خودرو؛ رقابت در کلاس کراس‌اوورهای لوکس

تا پیش از این، عرضه محصولات هونگچی مانند H5 و EQM5 توسط بهمن موتور انجام می‌شد. اما از زمان انتقال مالکیت ایران‌خودرو به گروه کروز، احتمال هم‌راستاسازی سبد وارداتی این شرکت‌ها افزایش یافته است. ایران‌خودرو پیش از این با واردات دانگ فنگ شاین مکس، نخستین تجربه ورود به بازار خودروهای وارداتی را کسب کرده و به‌نظر می‌رسد این روند با هونگچی HS3 ادامه یابد.

کابین هونگچی HS3

با توجه به سطوح مختلف پیشرانه و تجهیزات، ایران‌خودرو می‌تواند هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این خودرو را با هدف رقابت در بازار کراس‌اوورهای رده متوسط به بالا، عرضه کند. در این صورت، هونگچی HS3 رقیبی برای خودروهایی چون تیگو ۸ پرو، دیگنیتی پرستیژ، لاماری ایما و دیگر کراس‌اوورهای وارداتی چینی در بازار ایران خواهد بود.


قیمت جهانی و جایگاه بازار

در بازار چین، قیمت هونگچی HS3 از حدود ۱۴۵,۸۰۰ یوان (۲۰,۵۰۰ دلار) برای نسخه ۱.۵ لیتری آغاز می‌شود و تا ۱۷۲,۸۰۰ یوان (۲۴,۳۰۰ دلار) برای مدل ۲.۰ لیتری افزایش می‌یابد. نسخه پلاگین هیبریدی نیز با قیمت ۱۵۹,۸۰۰ یوان (۲۲,۵۰۰ دلار) عرضه می‌شود.

در صورت ورود این خودرو به بازار ایران، با احتساب عوارض، هزینه‌های گمرکی و سود شرکت واردکننده، قیمت نهایی آن ممکن است در محدوده ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان قرار گیرد؛ هرچند هنوز قیمت رسمی برای آن اعلام نشده است.

source

توسط khodrocamp.ir