شیائومی YU7؛ شاسی‌ بلند برقی 680 اسب بخاری قاتل تسلا مدل Y می‌شود؟

شیائومی YU7

دومین خودروی شیائومی به نام YU7 پس از مدتی تاخیر، به طور رسمی رونمایی شد، خودرویی که برخی آن را قاتل تسلا مدل Y نام داده‌اند.






به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شرکت شیائومی در جشن پانزدهمین سالگرد تأسیس خود، با معرفی اولین شاسی‌بلند برقی خود به نام YU7، گام دیگری در مسیر تحول صنعت خودروسازی پس از عرضه موفقیت‌آمیز سدان SU7 برداشت. لِی جون، مدیرعامل شیائومی، اعلام کرد که این شرکت تاکنون بیش از ۲۵۸,۰۰۰ دستگاه SU7 را تحویل مشتریان داده است. قیمت YU7 قرار است در مراسم رسمی عرضه در جولای ۲۰۲۵ اعلام شود، اما لِی جون شایعه قیمت پایه ۱۹۹,۰۰۰ یوان (حدود ۲۷,۶۰۰ دلار) را تکذیب کرد.

طراحی ظاهری

شاسی‌بلند برقی YU7، که بر پایه پلتفرم مدنای شیائومی ساخته شده، یک خودرو متوسط تا بزرگ با طول ۴۹۹۹ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۶ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۰۸ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متر است. وزن این خودرو بسته به پیکربندی بین ۲۱۴۰ تا ۲۴۶۰ کیلوگرم متغیر است. خریداران می‌توانند از میان ۹ رنگ بدنه، از جمله رنگ سبز الهام‌گرفته از زمرد کلمبیایی، نارنجی و تیتانیوم متالیک، و همچنین رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی انتخاب کنند. دستگیره‌های درب برقی این خودرو با طراحی تاشو به داخل، مجهز به نورپردازی محیطی و فناوری UWB برای ورود و دسترسی به صندوق عقب بدون کلید از طریق گوشی هوشمند هستند.

طراحی کابین

کابین YU7 کاملاً با چرم ناپا روکش شده و صندلی‌های جلویی با طراحی “گرانش صفر”، قابلیت تنظیم تا زاویه ۱۲۳ درجه و عملکرد ماساژ ۱۰ نقطه‌ای را ارائه می‌دهند. سرنشینان عقب از صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم تا زاویه ۱۳۵ درجه و یک صفحه نمایش لمسی ۶.۶۸ اینچی برای کنترل دما، موسیقی و ناوبری بهره‌مند می‌شوند. داشبورد این خودرو مجهز به یک نمایشگر عریض “هایپرویژن” است که از سه صفحه Mini LED با رزولوشن ۱۰۸ PPD در سطح شبکیه چشم تشکیل شده و اطلاعاتی مانند داده‌های رانندگی، رسانه، تصویر نقاط کور و ابزارک‌های قابل شخصی‌سازی را یکپارچه می‌کند. کنترلر ۴ در ۱ خودرو، که کابین، سیستم‌های کمک‌راننده، کنترل خودرو و ارتباطات را ادغام کرده، از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل سوم (فرآیند ۴ نانومتری) استفاده می‌کند که راه‌اندازی سیستم در ۱.۳۵ ثانیه و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم در کمتر از ۱۵ دقیقه را امکان‌پذیر می‌سازد.

مشخصات فنی

شیائومی YU7
شیائومی YU7

شاسی‌بلند YU7 در سه پیکربندی پیشرانه عرضه می‌شود. مدل RWD دارای یک موتور عقب با قدرت ۲۳۵ کیلووات و گشتاور ۵۲۸ نیوتن‌متر است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۵.۸۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت فراهم می‌کند. مدل Pro AWD با دو موتور و قدرت ترکیبی ۳۶۵ کیلووات و گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌متر، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۴.۲۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ارائه می‌دهد. مدل Max AWD با دو موتور، قدرت ترکیبی ۵۰۸ کیلووات برابر با ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۶ نیوتن‌متر، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳.۲۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۳ کیلومتر در ساعت فراهم می‌کند.

موتورهای این خودرو توسط شرکت United Automotive Electronics (UAES) تأمین شده‌اند و نسخه Max از یک موتور جلوی ۲۲۰ کیلوواتی و یک موتور عقب ۲۹۵ کیلوواتی بهره می‌برد. تمامی مدل‌ها از پلتفرم ۸۰۰ ولتی سیلیکون کاربید شیائومی و موتورهای V6s Plus استفاده می‌کنند که شارژ فوق‌سریع ۵.۲C را امکان‌پذیر کرده و می‌توانند تا ۶۲۰ کیلومتر برد را در ۱۵ دقیقه فراهم کنند.

مشخصات شیائومی YU7 استاندارد (دیفرانسیل عقب) شیائومی YU7 پرو  (دو دیفرانسیل) شیائومی YU7 مکس  (دو دیفرانسیل)
تاریخ عرضه تیر ۱۴۰۴ (پیش‌بینی) تیر ۱۴۰۴ (پیش‌بینی) تیر ۱۴۰۴ (پیش‌بینی)
قیمت (دلار) حدود ۳۴,۷۰۰ دلار (تخمینی) اعلام نشده اعلام نشده
ابعاد (طول × عرض × ارتفاع) ۴,۹۹۹ × ۱,۹۹۶ × ۱,۶۰۰ میلی‌متر ۴,۹۹۹ × ۱,۹۹۶ × ۱,۶۰۰ میلی‌متر ۴,۹۹۹ × ۱,۹۹۶ × ۱,۶۰۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۳,۰۰۰ میلی‌متر ۳,۰۰۰ میلی‌متر ۳,۰۰۰ میلی‌متر
وزن اعلام نشده ۲,۴۰۵ کیلوگرم ۲,۴۰۵ کیلوگرم
نوع پیشرانه تک موتور – دیفرانسیل عقب دو موتور – دو دیفرانسیل دو موتور – دو دیفرانسیل
توان خروجی ۳۱۵ اسب بخار ۶۸۱ اسب بخار ۶۸۱ اسب بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۸ ثانیه ۴.۳ ثانیه حدود ۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۳ کیلومتر/ساعت ۲۵۳ کیلومتر/ساعت
نوع باتری LFP LFP لیتیوم-یونی سه‌تایی (CATL)
ظرفیت باتری ۹۶.۳ کیلووات‌ساعت ۹۶.۳ کیلووات‌ساعت حدود ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت
برد (استاندارد CLTC) ۸۳۵ کیلومتر ۷۵۰ کیلومتر ۷۶۰ کیلومتر
سیستم شارژ ۸۰۰ ولت ۸۰۰ ولت ۸۰۰ ولت
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر ۵ نفر

باتری و برد

مدل RWD مجهز به باتری LFP با ظرفیت ۹۶.۳ کیلووات‌ساعت است که بردی معادل ۸۳۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) ارائه می‌دهد. مدل Pro AWD نیز از باتری LFP با ظرفیت ۹۶.۳ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند و بردی معادل ۷۷۰ کیلومتر دارد. مدل Max AWD با باتری NCM با ظرفیت ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت، بردی معادل ۷۶۰ کیلومتر ارائه می‌دهد.

ایمنی و ساختار

ساختار YU7 شامل یک رول کیج یکپارچه با فولاد فوق‌العاده مقاوم ۲۲۰۰ مگاپاسکال است که با همکاری شرکای دانشگاهی توسعه یافته است. بدنه هیبریدی فولاد-آلومینیوم این خودرو، که شیائومی آن را “قفس زرهی” می‌نامد، همراه با قاب جلویی آلومینیومی ۲۰ در ۱ طراحی شده است.

باتری خودرو دارای پوسته تقویت‌شده با روکش ضدگلوله است و بیش از ۵۰ آزمایش ایمنی غیرفعال روی آن انجام شده است. ستون‌های A و B خودرو نیز برای افزایش استحکام بهبود یافته‌اند. تمامی مدل‌های YU7 به‌صورت استاندارد مجهز به حسگرهای لیدار، پلتفرم Nvidia Drive AGX Thor با توان پردازشی ۷۰۰ ترافلاپس، رادار موج میلی‌متری ۴D و دوربین‌های ضدتابش با پوشش ALD هستند. سیستم کمک‌راننده انتها به انتهای توسعه‌یافته توسط شیائومی، بخش کلیدی از استراتژی خودروسازی این شرکت است.

تأخیر در رونمایی

رونمایی از YU7 ابتدا برای نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل یک حادثه مرگبار مرتبط با یکی از خودروهای آزمایشی خودران شیائومی به تعویق افتاد. این شرکت پس از این حادثه، پروتکل‌های ایمنی خود را بازنگری کرد و ارتباطات عمومی خود را بهبود بخشید.

شاسی‌بلند YU7 با ترکیب فناوری پیشرفته، عملکرد بی‌نظیر و طراحی لوکس، نشان‌دهنده تعهد شیائومی به نوآوری در صنعت خودروهای برقی است و انتظار می‌رود در زمان عرضه رسمی در جولای ۲۰۲۵ توجهات زیادی را به خود جلب کند.

source

توسط khodrocamp.ir