به گزارش پرشین خودرو، موتور ME۱۶ که بهعنوان پیشرانه محصول جدید شرکت پارسخودرو یعنی پارسنوآ بهکار خواهد رفت، یک پیشرانه تنفس طبیعی است که ویژگیهایی کلی شامل ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر، ۱۵۸۷ سیسی حجم موتور با ۱۱۱ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
این موتور وزنی معادل ۱۲۶ کیلوگرم دارد و دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ با قابلیت ارتقا به یورو۶ است.
پیشرانه پارسنوآ، حدود پنج درصد کمتر از نسلهای قبلی خود بنزین مصرف میکند و قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی ساخت داخل محسوب میشود.
سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT بر روی میل سوپاپهای ورودی این موتور وجود دارد که میتواند باز و بسته شدن سوپاپهای ورودی آن را آوانس یا ریتارد کند.
ساختار بلوک سیلندر، اجزای سرسیلندر، رینگها و یاتاقانها، سیستم پاشش سوخت و سیستم جرقهزنی در این موتور اصلاح شده که موجب توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر آن شده و طبعا باعث افزایش شتاب پارسنوآ و رانندگی مطلوبتر با این خودرو خواهد شد.
بهدلیل تفاوت در سرسیلندر، شاتون و پیستونها، نسبت تراکم موتور ME۱۶ نسبتبه موتورهای مشابه بیشتر است و به همین دلیل، توان و خروجی بالاتری را تولید میکند؛ همچنین در این موتور، از پمپ روغن و دینام بهروزتری در مقایسه با موتورهای مشابه داخلی استفاده شده است.
موتور ME۱۶ در هماهنگی با گیربکس پنج سرعته دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر، هفت لیتر بنزین مصرف میکند و مهندسان شرکت پارسخودرو با استفاده از تجربیات همکاری با رنو و الگوهای استانداردی شریک تجاری خود، تلاش میکنند بیشترین حد کالیبراسیون را میان پیشرانه و قوای محرکه پارسنوآ ایجاد کنند.
باتوجه به برنامه تیم مدیریتی پارسخودرو برای تولید انبوه و عرضه پارسنوآ در سال جاری و تلاش مهندسان و متخصصان این شرکت برای دستیابی به بالاترین سطوح کیفیت، ایمنی و استاندارد در این محصول، بازار شاهد یک خودرو طراحیشده در داخل و امکانات و آپشنهای روز و مورد پسند مصرفکنندگان خواهد بود.
بیشتر بخوانید: پارسنوآ با گیربکس ۵ سرعته دستی می آید + اعلام مشخصات جدید ال۹۰ ایرانی