بررسی بایک U5 پلاس در شرکت ماموت

بررسی بایک U5 پلاس در شرکت ماموت
بررسی بایک U5 پلاس در شرکت ماموت

صبح امروز دیار خودرو فرصتی فراهم آورد تا جدیدترین محصول این شرکت، بایک U5 پلاس، را در محوطه ماموت خودرو مورد تست و بررسی قرار دهیم.






فهرست مطالب

  • جایگاه بازار
  • مشخصات فنی بایک U5 پلاس
  • تجربه رانندگی
  • امکانات ایمنی و رفاهی

دیار خودرو پس از عرضه دو کراس اوور از نشان بایک با نام های X7 و X55، اکنون به دنبال یک سدان از این برند رفته و آن را برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآورد. حال پس از گذشت حدود سه ماه از آن رویداد خودرویی، دیار این فرصت را پیش آورد تا اصحاب رسانه هرچند کوتاه اما بتوانند تجربه مختصری از حس و حال راندن با این خودرو را تجربه نمایند.

جایگاه بازار

بایک U5 پلاس در دسته سدان های خانوادگی اقتصادی جای می گیرد و این مورد را از ابعاد، سبک طراحی، متریال کابین و امکانات خودرو به خوبی می توانید درک کنید. در این دسته در بازار ما خودرو هایی همچون تارا V4، شاهین پلاس، دنا پلاس توربو اتومات، کی ام سی ایگل، جک J4 و آریزو ۵ اسپرت به چشم می آیند. پیشرانه تتفس طبیعی بایک به دلیل کم‌ترین میزان اذیت و آزار نسبت به کیفیت بنزین از طرفی می تواند برگ برنده آن باشد و از طرف دیگر به دلیل همین تنفس طبیعی بودن و قدرت کم‌تر در برابر رقبایی چون دنا پلاس و آریزو ۵، موجب شکست آن شود. در خصوص امکانات هم وضعیت به همین صورت است؛ رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه از مزایای بایک هستند، اما در طرف مقابل خبری از صندلی های برقی و گرم‌کن صندلی تارا V4 در بایک نیست.

مشخصات فنی بایک U5 پلاس

سدان U5 پلاس دیار خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده این سدان جدید بازار از نوع اتوماتیک CVT است که توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. شتاب صفر تا صد U5 هم ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده است.

تجربه رانندگی

بررسی بایک U5 پلاس در شرکت ماموت
بررسی بایک U5 پلاس در شرکت ماموت

با قرار گرفتن پشت فرمان، نخستین موردی که به چشم می آید، ارگونومی خوب صندلی ها و کیفیت بسیار بهتر متریال داخلی خودرو نسبت به رقباست. به‌کارگیری کلاستر و مانیتور یکپارچه نیز حس مدرنیته جذابی برای خودرویی در این سگمنت پدید آورده است. پا را روی پدال گاز تخت می‌کنیم، اما موتور تنفس طبیعی و گیربکس CVT خیلی زود به ما یادآوری می‌کنند که خبری از هیجان در این سدان جدید نیست. هندلینگ و پایداری خودرو خوب است و با زیر فرمان زدن، حس ناامنی به راننده منتقل نمی شود. ترمزها نیز برای توقف یک سدان ۱۱۱ اسب بخاری کفایت می کنند. فضای کابین در هر دو ردیف کافی است و به طور کلی با محیطی هماهنگ مواجه‌ایم‌. شایان ذکر است که نبود صندلی برقی در این خودرو کاملاً توی ذوق می زند.

امکانات ایمنی و رفاهی

بایک U5 پلاس دیار خودرو به امکاناتی مانند سانروف، چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، کلاستر دیجیتال، سنسور نور، تریم داخلی چرمی، تهویه اتوماتیک، سیستم استارت و ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir