دی اس N°4؛ هاچ‌بک جذاب و جدید فرانسوی

دی اس N°4
دی اس N°۴

در این محتوا به سراغ معرفی دی اس N°۴ آمده ایم؛ هاچ‌بک جدید و جذاب فرانسوی با پیشرانه های برقی و هیبریدی.






کمپانی دی اس به تازگی از هاچ‌بک N°۴ به عنوان جانشین DS4، رونمایی کرده است. خودرویی با طراحی شارپ و زیبا و کابینی لوکس و مدرن که قصد دارد استانداردهای جدیدی را در محصولات فرانسوی تعریف کند. شایان ذکر است که N°۴ نسخه‌ای بازطراحی‌شده و به‌روز از DS4 محسوب می‌شود.

دی اس N°۴

در بخش ظاهری N°۴ شاهد به‌کارگیری زبان و سبک و سیاق مدل پرچم‌دار N°۸ هستیم.

در نمای جلویی N°۴، جلوپنجره‌ای باریک و نواری را داریم که لوگوی نورانی DS با یک دنباله خط چین از میان آن گذر کرده است. سپر بازطراحی شده و روی آن ورودی هوای بزرگ‌تر کار شده است. کاپوت نیز ۱۲ میلی‌ متر نسبت به قبل کشیده‌تر شده است.

در قسمت کناری، سقف حالتی شناور و جذاب دارد و خطوط کلی بدنه کاملاً آشنا به نظر می رسند. دستگیره های خاص و رینگ های ۱۹ یا ۲۰ اینچی نیز تکمیل کننده این بخش هستند. در قسمت عقب خودرو قطعات دکوراتیو تیره و نوشته های جدید، تغییراتی را نسبت به قبل به نمایش می گذارند. باید گفت، در این قسمت از گرافیک و شکل فیزیکی خیره کننده چراغ ها نیز نمی توان به سادگی گذر کرد.

کابین و امکانات

مدل‌های پرچم‌دار N°۴ با روکش آلکانتارا، چرم ناپا قهوه‌ای و تریم چوبی عرضه می‌شوند. اتمسفر کابین کاملاً لوکس و در عین حال مدرن طراحی شده است. کلاستر تمام دیجیتالی در پشت فرمان سه شاخه خودرو خودنمایی می کند. کلیدهای پیانویی با طرح الماس DS در پیشانی داشبورد به‌کار گرفته شده اند و شیفتر دنده به صورت دکمه ای طراحی شده است.

شارژر وایرلس، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، سیستم صوتی فوکال با ۱۴ اسپیکر، سیستم های کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، چرم داخلی و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این هاچ‌بک جدید فرانسوی به شمار می آیند.

مشخصات فنی

در نسخه تمام برقی دی اس نامبر فور، از پک باتری ۵۸.۳ کیلووات ساعتی استفاده شده است. موتور برقی این خودرو که روی محور جلوی آن قرار دارد، ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می نماید. شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه و رنج پیمایش ۴۵۰ کیلومتری براساس چرخه WLTP از دیگر ویژگی های این مدل است. این مشخصات تقریباً با پژو ۴۰۸ برقی یکسان هستند.

در مدل پلاگین هیبریدی، بخش موتور احتراقی همچنان همان موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار است، اما موتور برقی اکنون ۱۲۵ اسب بخار تولید می‌کند که حدود ۱۰٪ افزایش نسبت به قبل دارد. این افزایش اندک در قدرت، تأثیری بر مجموع قدرت خروجی که همچنان ۲۲۵ اسب بخار است ندارد، اما باعث می‌شود کمی در شتاب‌‌گیری سریع‌ تر عمل کند و عدد ۷.۱ را به ثبت برساند.

اما نکته مهم تر این است که باتری اکنون ظرفیتی معادل ۱۴.۶ کیلووات‌ساعت دارد (نسبت به ظرفیت قبلی ۱۰ کیلووات‌ساعت)، که برد الکتریکی را تا ۸۱ کیلومتر افزایش می‌دهد.

نسخه پایه این خودرو، که همان نسخه هیبریدی به شمار می آید، با موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ و گیربکس شش سرعته دوکلاچه با موتور الکتریکی یکپارچه عرضه می‌شود. این مدل ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir