به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داده‌های انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) نشان داد که فروش خودروهای سواری، ماه میلادی گذشته، در مجموع 1.78 میلیون دستگاه بود و در چهار ماه اول سال 2025، با 8.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 6.97 ‌میلیون دستگاه رسید.

فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی که در مجموع به عنوان خودروهای انرژی نو شناخته می‌شوند، نسبت به سال گذشته، 33.9 درصد افزایش یافت و 50.8 درصد از کل فروش خودرو در ماه گذشته را تشکیل دادند.

طبق گزارش رویترز، در حالی که افزایش تعرفه‌های آمریکا بر صادرات کالای چین، تجارت میان دو اقتصاد بزرگ جهان را مختل کرده است، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که طرح دولتی که یارانه‌های بیشتری را برای معاوضه خودروهای قدیمی با خودروهای جدید نسبت به خودروهای بنزینی اختصاص می‌دهد، تا 24 آوریل، 2.71 میلیون خودرو را پوشش داده و اعتماد مصرف‌کنندگان چینی را بهبود داده است.

با این حال، طبق گفته این انجمن، سیستم‌های رانندگی خودکار برای خریداران داخلی، به عنوان کاتالیزوری برای فروش، نزولی هستند.

تمرکز جنگ قیمتی چند ساله در بزرگترین بازار خودروی جهان، پس از آنکه شرکت «بی‌وای‌دی» در فوریه اعلام کرد سیستم کمک راننده خود را در سراسر خط تولید خود ارائه می‌دهد، به سمت ویژگی‌های رانندگی خودکار نسل بعدی تغییر یافت.

اما پس از تصادف مرگبار یک سدان SU7 «شیائومی» در مارس که باعث شد دولت با تبلیغاتی که از واژه «هوشمند» یا «خودران» برای توصیف فناوری خودروها استفاده می‌کنند، برخورد کند، علاقه‌ برای تبلیغ سیستم‌های کمک‌ راننده کمتر شده است.

 

source

توسط khodrocamp.ir