دی توماسو P72؛ ترکیب طراحی ایتالیایی با موتور آمریکایی

بالاخره پس از شش سال، سوپرکار P72 از برند دی توماسو رونمایی شد؛ یک ابرخودرو جذاب که برای دستیابی به حداکثر سرعت و قدرت طراحی شده است.
برند دی توماسو پس از پشت سر گذاشتن بحران مالی که چند سال پیش داشت، یکبار دیگر در سال ۲۰۱۹ با پروتوتایپ زیبای P72 به جهان سوپرکارها بازگشت. از آن سال تا امروز شش سال گذشته و خودروساز ایتالیایی در این بازه زمانی هیچ اطلاعاتی درخصوص خودروی P72 و زمان عرضه آن منتشر نکرد تا بالاخره امسال به طور رسمی از آن رونمایی کرد. همچنین دی توماسو وعده داده است خودروی P72 را تا آخر امسال به مرحله عرضه و تحویل برساند.
طراحی ظاهری دی توماسو P72


نسخه تولیدی P72 از نظر ظاهری با نسخه پروتوتایپ چندان تفاوت طراحی ندارد. طراحی آن الهام گرفته از دی توماسو P70 سال ۱۹۶۵ است، که در واقع آن خودرو نتیجه همکاری بین بنیانگذار برند، الکساندرو دی توماسو با کارول شلبی، بود.
این مدل خاص از دو رنگ متمایز در طراحی بیرونی خود استفاده کرده است. تم کلی خودرو سفیدرنگ است و بخش هایی مانند رینگ ها، آینه ها و قسمت مرکزی خودرو با رنگ طلایی مایل به صورتی دیزاین شده است که نمای خودرو را به شدت اسپرت و جذاب می کند، همچنین رینگ ها شباهت زیادی به رینگ های P70 اصلی دارند.
بدنه اصلی P72 بر روی یک شاسی مونوکوک سوار شده که شاسی به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است. همچنین در هیچ یک از نقاط شاسی از جوش یا اتصالاتی استفاده نشده و شاسی به طور یکپارچه طراحی شده است، که کمپانی سازنده می گوید شاسی این مدل «معیار جدیدی» برای طراحی شاسی در صنعت خودرو جهان خواهد بود.
در بخش کابین، دی توماسو P72 طراحی بسیار مینیمال و ساده ای دارد. هیچ صفحه نمایش یا سیستم مالتی مدیایی در کابین خودرو وجود ندارد و هدف طراح در اصل طراحی یک کابین بسیار ساده با تمرکز بر رانندگی و سرعت بوده است.
چرم سفید دستدوز به همراه کربن فایبر، طراحی کابین را بسیار شیک و جذاب کرده است، در حالی که مجموعهای خیرهکننده از گیجهای آلومینیومی بر روی داشبورد قرار دارد، که همگی به اضافه دسته دنده به رنگ متمایل به صورتی هستند و در واقع با رنگ بیرونی خودرو هماهنگ شده اند.
مشخصات فنی دی توماسو P72


دی توماسو P72 با یک موتور V-8 سوپرشارژ ۵.۰ لیتری، که برند سازنده میگوید به طور انحصاری برای این خودرو توسعه یافته است، تغذیه میشود. این شرکت قبلاً گفته بود موتور فورد کایوت قرار است بر روی این مدل عرضه شود و به احتمال زیاد همچنان پیشرانه موجود در P72 همان پیشرانه هشت سیلندر فورد کایوت است.
این موتور هشت سیلندر ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. دی توماسو اطلاعاتی مانند زمان شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت یا حداکثر سرعت را منتشر نکرده است.


دی توماسو مدل P72 حالتهای رانندگی ندارد، اما سیستم تعلیق pushrod با دمپرهای دستی سهحالته بر روی خودرو ارائه میشود، که به راننده اجازه میدهد ارتفاع و میزان نرمی یا سختی تعلیق خودرو را به سبک رانندگی دلخواه خود تنظیم کند.
تحویل خودرو دی توماسو P72 از اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد، اما شرکت هنوز جزییات رسمی قیمتگذاری را منتشر نکرده است. با این حال، این خودرو قطعاً قیمت بسیار بالایی خواهد داشت.
برند دی توماسو دی توماسو P72
source