پارس نوآ بار دیگر در حال تست های فنی دیده شد

پارس نوآ بار دیگر در حال انجام تست های فنی دیده شد.
مدت زیادیست که سایپا با همکاری پارس خودرو قصد دارد نسخه ایرانیزه ال ۹۰ را به بازار عرضه کند؛ خودرویی که در ابتدا با نام کادیلا و سپس با عنوان P90 شناخته می شد و حالا در اقدامی جدید به نوآ تغییر نام داده است. این خودرو نسبت به ال ۹۰، طراحی بهروزتر و صد البته امکانات بیشتری را از نظر ایمنی و رفاهی ارائه می کند. اکنون این خودرو توسط خبرنگار اسب بخار در حال انجام تست های فنی با پلاک گذر رؤیت شده است.
پارس خودرو نوآ

نوآ، P90 یا کادیلای سابق؛ این ها همه اسامی یک خودرو هستند. خودرویی برگرفته از رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ خودمان. ققنوسی که قرار است طبق افسانه ها بار دیگر از خاکستر برخیزد و این بار با رقبایی به رقابت بپردازد که در این سال ها نسبت به تندر ۹۰ در بخش ظاهری و امکانات، پیشرفت قابل توجهی داشته اند. خودروهایی همچون تارا V1 پلاس و V4، شاهین دنده ای و شاهین پلاس، بایک U5 و کی ام سی ایگل.
در نمای جلوی نوآ شاهد تغییر مجموعه سپر، کاپوت، چراغ ها و جلوپنجره هستیم. تغییرات بخش عقب خودرو نیز تقریباً همینقدر گسترده بوده و برای طراحی چراغ های عقب به نظر می رسد طراحان نگاهی به محصولات جدید رنو نیز داشته اند، اما در نمای کناری و بهخصوص بخش درها و سقف و ستون، دقیقاً همان L90 را شاهد هستیم.
مهندسان پارس خودرو می گویند که برای اخذ مجوز استانداردهای جدید، در کنار فیس لیفت ظاهری انجامشده بر روی اتاق تندر ۹۰ به سراغ تقویت سازه این خودرو رفته اند و بخش کف خودرو به صورت عرضی برای تصادف های برخورد از کنار تقویت شده است.
کابین و امکانات پارس نوآ
کابین پارس نوآ از ساندرو به عاریت گرفته شده است، با این تفاوت که غربیلک فرمان مشابه سهند و اطلس بوده و کلاستر نیز ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است. یک مانیتور هم در پنل مرکزی داشبورد، جانمایی شده است. باید گفت این تغییرات برای خودرویی که قرار است سال ۲۰۲۵ عرضه شود، واقعاً در حد یک شوخی و مزاح با بازار است تا یک اقدام صنعتی در جهت رضایت مشتری و شکوفایی شرکت.
سدان P90 در بحث امکانات به مواردی همچون مانیتور، کلاستر نیمه دیجیتال، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیشه های برقی، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و… مجهز است و باید منتظر ماند و دید در نهایت نسخه هایی که بازار عرضه می شوند آیا به مواردی همچون ایربگ های کناری و غیره نیز مجهز خواهند بود یا خیر.
مشخصات فنی
سدان نوآ پارس خودرو به پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA یا همان TU5+ ایران خودرو است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده است و امروز در کارخانه مگا موتور تولید می شود.
پیشرانه نوآ پارس خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. این پیشرانه فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی را دارد. نسل جدید دینام ها و پمپ روغن هم برای ME16 استفاده شده است و در نهایت می بینیم که این خودرو قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلوی سدان نوآ دنده دستی می رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT برند DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.
پارس خودرو پارس نوآ
source