شرکت رووی در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 از یک کانسپت به نام Pearl به معنای مروارید، رونمایی کرده است.
از شباهت این خودرو به رولزرویس گوست یا حتی جگوار تایپ 00 نباید تعجب کرد، چراکه رووی Pearl توسط طراح سابق رولزرویس آقای ژوزف کابان طراحی شده است.
برند رووی به عنوان یکی از زیرمجموعههای گروه سایک، عموما بر ساخت خودروهای اقتصادی یا میان-قیمت تمرکز دارد، اما به نظر میرسد که از آوریل 2024 یعنی پس از پیوستن ژوزف کابان به این برند، اوضاع در حال تغییر است. آقای کابان سابقه همکاری با برندهای اشکودا، ب ام و، فولکس واگن، آئودی، رولزرویس و بوگاتی را در کارنامه دارد. طراحی بدنه بوگاتی ویرون توسط کابان انجام شده، درحالیکه ایشان شش ماه هم به عنوان مدیر بخش طراحی رولزرویس فعالیت کرده است.
اثرات این تجربه را میتوان در ویژگیهای ظاهری رووی پِرل شامل فرم جعبهای بدنه، چراغهای باریک، جلوپنجره بزرگ با اجزای عمودی، جزئیات طلایی در نقاط مختلف بدنه و درهای بدون قاب با بازشوی خلاف جهت یکدیگر، مشاهده کرد. البته مواردی شامل لوگوی نورانی، دوربینهای جانبی و تزئین ستونهای A و D به سایر کانسپتهای چینی شباهت دارد.
براساس تصاویر موجود از فضای کابین رووی پِرل، میتوان چیدمان چهار نفره، فرمان بیضی-شکل، ابعاد بزرگ نمایشگر میانی و میزهای تاشو برای سرنشینان عقب را تشخیص داد.
بنابر اعلام رووی، محصولات آینده این برند تحت تاثیر زبان طراحی پِرل شکل میگیرد.
رسانههای چینی برای شوخی با رووی، اعلام میکنند که مشتریان به زودی میتوانند این رولزرویس چینی را با قیمت صد هزار یوان (13,700 دلار) خریداری کنند. البته این شوخی به متوسط قیمت محصولات فعلی رووی اشاره دارد.
اما ظاهرا گروه سایک، برنامههای متفاوتی برای رووی در سر دارد. این تغییر روند از سال 2023 و با معرفی کانسپت D7 EV آغاز شد. در اکتبر 2024 هم نسخه پلاگین-هیبرید از D7 توانست با پیمایش 2208 کیلومتر مسافت با مصرف متوسط 2.49 لیتر در صد کیلومتر، رکوردی تازه در گینس به ثبت برساند. هرچند D7 در سایر خارج از چین با برند ام جی به فروش میرسد، اما به هرحال، رووی هم توانست در کنار بی وای دی، جیلی و چری به برد حرکتی بیش از 2 هزار کیلومتر با خودروی PHEV دست پیدا کند.
source