به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، بابک زنجانی در این پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : ‏برای توسعه شبکه جاده ای تریلی ها‌ی ‎دات‌وان , ازکارخانه یک تولید کننده (ماموت)بازدید کردم. از بدو ورود نظم عجیبی حاکم بود. کارخانه‌ای که میتوانست قدرت ایران را به رخ بکشد، اما ‎قوانین دست پا گیر (حمایتی) قدرت بازرگانی را از آنها سلب کرده بود.

صاحبان خودرو سازی از درب منزلشان خارج میشوند ، باید روزانه 100 میلیارد تومان دست کم حقوق به پرسنل بدهند،  حال آن که کارخانه فعالیتی موثرداشته باشد یاخیر .

کار ‎سیاسیون ‎تسهیل گری است ، اشخاصی که خودشان زندگی شخصی خودشان را به سختی اداره میکنند ، نمیتواننند حمایتی برای میلیون ها هم وطن داشته باشند .

‎قطعه سازان خودرو ،بازو های قدرتمند یک

خودروساز هستند ، قطعه ساز باید تامین مالی باشد ، قطعه ساز نباید دغدغه مالی و کسری حقوق کارگر را داشته باشد .

قطعه ساز نباید از ‎بانک تسهیلات بگیرد و برای یک خودرو سازی فشل زندگی خود و خانواده‌اش را دچار آسیب کند .

خودرو سازی ما وقتی قوی میشود که قطعه‌سازان را تامین کند ، وقتی قوی میشود که قطعه‌سازان را به فناوری روز و مدرن توسعه و کمک بدهد . از نظر دات وان قطعه ساز باید بدهکار خودروساز باشد تا کیفیت درستی ارائه بدهد و پاسخگو شود.

خودرو باید ارزان تمام شود، با کیفیت بالا و با تسهیلاتی که همه ملت از آن بهره‌مند شوند.

کار مسولین تسهیلات دادن بانکی و بدهکار کردن انها برای حمایت نیست بلکه برداشتن موانع اقتصادی است و جمع کردن دستگاه های حمایتی چرا که خودروساز باید رقابت کند و در رقابت بازار را تسخیر کند .

هیچ بنگاه اقتصادی نیازی به حمایت های کاذب ندارد .‎ریس_جمهور فقط باید نخ های کلیدی اقتصاد را بکشد و با پول پاشی بنگاه اقتصادی رشد نمیکند.

بابک زنجانی در انتهای این پست از هشتگ های سال سرمایه گذاری و سا‌یپا استفاده کرد تا اشاره کند راجع به خرید سهام تودلی این گروه خودروسازی بسیار جدی است .

source

توسط khodrocamp.ir