شرکت پورشه با معرفی 911 اسپریت 70 (Spirit 70)، فرصت تازهای برای کلکسیونرها فراهم کرده است. این مدل خاص که برمبنای کررا GTS کابریوله شکل گرفته است، با رنگآمیزی سفارشی و طرح Pasha تریم داخل، خاطرات محصولات پورشه در دهه 70 میلادی را زنده میکند. پس از تارگا 4S هریتیج دیزاین و اسپرت کلاسیک، این سومین عضو از سری Heritage یا میراث بشمار میآید.
رنگ انحصاری بدنه یعنی زیتونی Neo و رینگهای طلایی-خاکستری برگرفته از Sport Classic با ابعاد 20 و 21 اینچ در محور جلو و عقب، در همان نخستین نگاه جلب نظر میکند.
نقش سه خطی روی کاپوت که نام 911 را تشکیل میدهد، کاملا به نشانهای دهه 70 میلادی شباهت دارد. اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، نشان متفاوتی از پورشه را در دماغه این خودرو تشخیص میدهید، که به نشان مورد استفاده این برند در سال 1963 شباهت دارد.
روی هریک از درهای خودرو میتوان نام پورشه و همچنین عدد 70 را مشاهده کرد. البته در صورت عدم تمایل مشتری، این دو نشان توسط پورشه از روی درها حذف خواهد شد.

اما یکی از جالبترین ویژگیهای پورشه 911 اسپریت 70 را باید در کابین این خودرو جستجو کرد. در بخش میانی صندلی و برخی بخشهای دیگر کابین میتوان طرح شطرنجی معروف به Pasha را مشاهده کرد، که اولین بار در دهه 70 میلادی توسط پورشه استفاده شد. این طرح، نمایی از یک پرچم شطرنجی در معرض باد را تداعی میکند. ترکیب رنگی مشکی و زیتونی Neo هم با بدنه خودرو هماهنگ است. بنابر درخواست مشتری، پشتی صندلی و تریم داشبورد نیز با این متریال تزئین خواهد شد.
قوای حرکتی پورشه 911 اسپریت 70 از پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتر توربوشارژ و یک موتور برقی تامین میشود، که 532 اسببخار قدرت و 608 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به محور عقب انتقال میدهد.
پورشه 911 اسپریت 70 در تیراژ 1500 دستگاه برای عرضه در سرتاسر جهان، با قیمت پایه 242,250 دلار به فروش میرسد، که نسبت به GT3، هفده هزار دلار گرانتر است. تحویل این خودرو به مشتریان آمریکایی از تابستان 2025 آغاز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source