فولکس واگن روز گذشته از سرمایهگذاری ۵۸۰ میلیون دلاری برای تولید جایگزین آماروک فعلی در آرژانتین خبر داد. این مدل جدید آماروک ۲ نخواهد بود که با همکاری فورد در آفریقای جنوبی تولید و در اروپا فروخته میشود. این پیکاپ “آماروک آمریکای جنوبی” نام خواهد داشت و از سال ۲۰۲۷ در پاچکو آرژانتین تولید و در سراسر آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.
سایک از زمان تولید اولین سانتانا ارتباط نزدیکی با فولکس واگن داشته است. مدل جدید آئودی برای بازار چین نیز به صورت مشترک با این شرکت چینی در حال توسعه است.
مارسلوس پویگ، مدیرعامل فولکس واگن آرژانتین، در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام سرمایهگذاری گفت: “در فولکس واگن، ما یک اتحاد استراتژیک تاریخی با گروه سایک در چین داریم. این پروژه جدید یک توسعه مشترک است و فناوریهای بسیاری را به اشتراک میگذارد. انجام چنین پروژههای مشترکی برای فولکس واگن و سایک طبیعی است. در این مورد، همکاری شامل توسعه کامل بخش فنی پروژه آماروک آمریکای جنوبی بود. ”
پایه و اساس آماروک آمریکای جنوبی، مدرنترین پیکاپ سایک یعنی مکسوس اینتراستلار X خواهد بود. این پیکاپ اندازه متوسط با ظرفیت حمل بار یک تن میتواند با موتورهای الکتریکی، هیبریدی یا درونسوز کار کند و روی شاسی یکپارچه ساخته میشود که باعث استحکام بیشتر، وزن کمتر و افزایش راحتی در رانندگی میشود.
از نظر ابعاد کلی، مکسوس اینتراستلار X با ۵.۵ متر طول (۱۵ سانتیمتر بیشتر)، ۲ متر عرض (۵ سانتیمتر بیشتر)، ۱.۸۶ متر ارتفاع و فاصله محوری ۳.۳ متر (۲۰ سانتیمتر بیشتر) بزرگتر از نسل اول آماروک است.

نسخه درونسوز X از موتور ۲.۵ لیتری توربودیزل ساخت شرکت سایک بهره میبرد، که قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر تولید میکند و با گیربکس هشتسرعته اتوماتیکZF کار میکند. این موتور دیزلی مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ طراحی شده است. این پیکاپ به سیستم تمام چرخ محرک با امکان قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز است.
نسخه الکتریکی دارای پک باتری ۱۰۲ کیلووات ساعتی است، که برد حرکتی ۵۶۰ کیلومتری را فراهم میکند. هر محور دارای یک موتور (۱۸۵ اسب بخار در جلو و ۲۹۰ اسب بخار در عقب) است، که دو سطح گشتاور (۲۵۰ نیوتن متر در جلو و ۴۵۰ نیوتن متر در عقب) را تولید میکنند.
البته تفاوتهای این پیکاپ با آماروک فعلی که در پاچکو تولید میشود، قابل توجه است. پیکاپ آلمانی با شاسی نردبانی کلاسیک به طور قابلتوجهی از مدل جدید سایک کوچکتر است. احتمالا این پلتفرم جدید جایی برای پیشرانه توربودیزل V6 نخواهد داشت، که فورد آن را برای آماروک اروپایی تامین میکند.
source