اکسید تیانجی؛ بزرگ تر و لوکس تر از اکستریم VX

اکسید تیانجی
اکسید تیانجی

کمپانی چری در خلال برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شانگهای، از اکسید تیانجی رونمایی کرد. خودرویی که بزرگ تر و لوکس تر از اکستریم VX خواهد بود.






چند روزی‌ست که نمایشگاه خودرو شانگهای به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و کمپانی های چینی یکی پس از دیگری در حال رونمایی از محصولات جدید خود هستند. به همین سبب کمپانی چری در این رویداد بزرگ خودرویی، از اکسید تیانجی رونمایی کرد. خودرویی که بزرگ تر و لوکس تر از اکستریم VX خواهد بود. شایان ذکر است که خبرنگاران پایگاه خبری اسب بخار، در نمایشگاه شانگهای حضور داشته و محتواهای مربوط به این رویداد مهم را نظیر همین مطلب، به صورت اختصاصی برای شما عزیزان تهیه می نمایند.

اکسید تیانجی

اگر گمان می کنید که اکسید VX یا همان اکستریم VX ما لوکس ترین محصول چری است، باید بدانید که به زودی زیرشاخه لوکس ساز چری (اکسید) محصول جدیدی را براساس کانسپت تیانجی روانه بازار خواهد کرد که نسبت به VX بزرگ تر و لوکس تر است.

اکسید تیانجی

برای درک بهتر کافی‌ست بدانید که فاصله محوری VX عدد ۲۹۰۰ میلی متر است، حال آن‌که این عدد در کانسپت تیانجی به ۳۲۰۰ میلی متر افزایش یافته است.

تیانجی در بخش ظاهری از طرحی یکپارچه بهره می گیرد که درهای کناری نیز مانند محصولات لکسوس، روبه‌روی یکدیگر باز می شوند. این کانسپت فاقد ستون B بوده و مشکی بودن ستون A خودرو سبب شده است که سقف حالتی سایه بان مانند و معلق به خود بگیرد که سبک بسیار مدرن و جذابی محسوب می شود. طراحی کلی خودرو و چراغ های خطی و اتوکشیده تیانجی نیز در نگاه اول ذهن مخاطب را به سمت و سوی محصولات رنج روور سوق می دهد و دلیل این امر هم همکاری نزدیک چری با جگوار لندروور است.

در بخش داخلی تیانجی هم سبک طراحی بسیار مینیمال بوده و همان چیزی‌ست که در کانسپت های امروزی مشاهده می شود. چینش سه ردیفه صندلی ها با ۶ صندلی کاپیتانی و فوق العاده ارگونومیک هم از دیگر مواردی است که در تیانجی به چشم می آید.

مشخصات فنی تیانجی

این مدل قرار است با یک سامانه محرکه REEV (پلاگین هیبرید برد افزا) تجاری سازی شود. به این معنا که اکسید تیانجی به یک هیبرید سری مجهز خواهد شد؛ جایی که موتور احتراق داخلی مستقیماً به چرخ‌ها متصل نیست و تنها نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. با این حال، مدیران شرکت هنوز جزئیاتی درباره اعداد و ارقام خروجی این خودرو ارائه نکرده‌اند.

تا این لحظه تنها چیزی که می دانیم آن است که تیانجی در حالت تمام برقی ۳۰۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی ۲۰۰۰ کیلومتر قابلیت پیمایش دارد. سیستم تعلیق بادی و قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب هم از دیگر مواردیست که در کانسپت تیانجی به چشم می آید.

source

توسط khodrocamp.ir