نمایشگاه خودروی چین با دستاوردهای واقعی

نمایشگاه خودروی چین با دستاوردهای واقعی در حالی از امروز در شانگهای آغاز می شود که برخلاف نمایشگاه های پرتعداد خودروی ایران، بازدیدکنندگان هر چه را می بینند می توانند با گذشت کمی زمان خریداری کنند. ضمن اینکه هر آنچه دیده می شود، دستاوردهای شرکت های چینی است. آیا در ایران هم همین گونه است؟
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، رویداد بزرگ خودرویی چین در شانگهای از امروز آغاز می شود. رویدادی مهم که در آن تمام بازیگران اصلی این صنعت حضور دارند و آخرین پیشرفت ها را در معرض دید عموم قرار می دهند. این نمایشگاه که برخلاف ایران سالی یکبار برگزار می شود.
در این رویداد خودرویی شرکت های خودروساز چینی می دانند که به دلیل توسعه سریع و پر شتابی که دارند، چشم دنیا به روی آنهاست. آنها صنعت خودروسازی را درک کرده و به نقش رقابت پی برده اند. همچنین به فهم صحیحی از نیاز بازارهای مصرفی و نحوه ورود به آنها رسیده اند. به همین علت نیز برنامه ریزی ها و توسعه محصول و تولید را بر پایه این درک استوار می کنند.
ضمن اینکه آنها آنچه را که می گویند عمل می کنند و نمایشگاه خودرو صرفاً یک نمایش نیست. به عنوان مثال، چری که یکی از بزرگترین خودروسازان چین به شمار می آید و در ایران نیز بازار پررونقی دارد، پیش از شروع رسمی نمایشگاه که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، از نسل جدید خودروی QQ رونمایی کرده و سه مدل جدید از سری تیگو با نسخههای CSH، شامل تیگو ۷، تیگو ۸ و تیگو ۹، به همراه نوآوریهایی مانند ربات AIMOGA برای اولین بار به نمایش درمیآورد.
همچنین چری اعلام کرده است که در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۵، کمپین جهانی جدیدی به نام Chery Life را در نمایشگاه شانگهای رونمایی خواهد کرد. این کمپین بر نقش خودروها در زندگی روزمره و تجربههای سفر تمرکز دارد و نشاندهنده تعهد چری به بهبود کیفیت زندگی مشتریان خود است.
اما برخلاف خودروسازان چینی که سالی یکبار آن هم با دستان پر دور هم جمع می شوند ، خودروسازان ایرانی چندین و چند بار با دستان خالی و در بهترین حالت با محصولات چینی مونتاژی یا وارداتی دور هم جمع می شوند.
در بسیاری از موارد حتی محصولاتی که به نمایش در می آید نیز فقط و فقط برای اولین و آخرین بار در همین نمایشگاه ها دیده می شود.
البته در این حوزه چندان ایرادی به آنان وارد نیست؛ چرا که ماهیت بسته خودروسازی ایران نمایشگاه بازی را به آنان تحمیل کرده است. صنعتی که همچنان به دلیل تحریم ها داخلی و خارجی نه جایی در دنیا و نه حرفی برای گفتن دارد. تنها بازاری راکد با قیمت های غیرمنطقی از آن باقی مانده است که دولت ها نیز در آن به دنبال کسب درآمد هستند.
اما آیا متولیان و مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور از تغییرات و پیشرفت های مداوم خودروسازان چینی درسی گرفته اند؟
وضعیت امروز بازار و صنعت خودرو به تنهایی جواب این پرسش را کفایت می کند!
نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 نمایشگاه خودروی چین نمایشگاه خودروی چین 2025
source